První stroj poháněl vlak do Návsí s odjezdem z Prahy v 17:48. Na vlaku je řazena lokomotiva s označením 386.201. Z pražského hlavního nádraží odjela za velkého zájmu fotografů. Druhý stroj číslo 386.202 vyjede o dvě hodiny později na spoji RJ 1019. Ve čtvrtek pojedou lokomotivy spoji 1004 s odjezdem v 5:24 z Návsí a 1006 v 6:24 z Návsí zpět do hlavního města. O události informoval server Zdopravy.cz.

Nové lokomotivy přichází v době, kdy RegioJet musel bojovat s výpadky některých svých stávajících hnacích vozidel. Například jeden z peršingů je odstaven poté, co minulý týden narazil do betonové překážky, kterou někdo umístil na Slovensku na trať. Firma si proto musela půjčovat jiné lokomotivy, například Bobinu od Arrivy či Vectron od EP Cargo.

Lokomotivy s maximální rychlostí 160 km/h mají schválení pro provoz i v Rakousku a na Slovensku, firma počítá s jejich nasazením i na trať Praha – Košice, Praha – Bratislava a Praha – Vídeň. RegioJet stále zvažuje na lokomotivy speciální polep, ale až u druhé série, kterou přebere v průběhu roku. První dvě nakonec pojedou v klasické žluté barvě RegioJetu.

Trasa Praha – Vídeň láká

RegioJet převzal už i další dva nové vozy Astra s velkoprostorovým uspořádáním a s obrazovkami v každé ze sedaček. Letos jich převezme celkem 16, během následujících týdnů je začne postupně nasazovat do provozu.

„RegioJet tak v letošním roce investuje do pořízení nových vozidel do svého vozového parku pro dálkové a mezinárodní spoje v řádech stovek milionů korun. Tyto investice odpovídají rekordnímu růstu počtu cestujících, které RegioJet zaznamenává ve svých spojích v letošním roce,“ řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj.

Firma ve středu oznámila současně i přepravní výsledky za první čtvrletí, za první tři měsíce firma v dálkových vlacích přepravila 1,25 milionu cestujících, což je nárůst o 30 % v meziročním srovnání. Masivní nárůst souvisí především se vstupem vlaků RegioJet na novou trasu Praha – Vídeň a zpět a posílení vlakového spojení RegioJet mezi Prahou a Brnem, kde RegioJet jezdí v každém směru devětkrát denně a v průběhu letošního roku přidá ještě dalších pár spojení. Samotné nové vlakové spoje na trase Praha – Brno – Břeclav – Vídeň a zpět využilo za první tři měsíce letošního roku celkem téměř 200 tisíc cestujících.