Přestože práce na rekonstrukci a zvýšení kapacity na úseku trati Studénka-Veřovice začaly již 12. října, oficiální zahájení se odehrálo až v úterý 11. prosince, v salonku Dělnického domu ve Studénce. „Nemohli jsme s pracemi čekat na oficiální zahájení, protože v ročním plánu byly výluky. Tu stavbu jsme zahájili čtyřiapadesátidenní nepřetržitou výlukou úseku Sedlnice Studénka," uvedl pro Novojičínský deník Bedřich Šafařík, technický ředitel stavby z dodavatelské firmy Viamont DSP. „Kompletně jsme vyměnili a vybudovali nový železniční spodek a železniční svršek. V Bartošovicích jsme udělali novou výhybnu, opravilo se asi patnáct mostů, stihli jsme připravit všechny základy trakčního vedení. Původně se měly také postavit stožáry trakčního vedení, ale protože byly obrovské problémy s podložím, tak jsme to nedělali," vypočetl Bedřich Šafařík a k problémům s podložím doplnil, že to bylo založeno v padesátých letech minulého století ze škváry a popílku. „Vůbec to nedrželo," poznamenal.

Práce na samotné trati prý firma kompletně dokončila, funguje na ní ale jen provizorní zabezpečovací zařízení. Jak dále sdělil Bedřich Šafařík, od března roku 2013 začnou stavby stožárů, natahování troleje a aktivace moderního zabezpečovacího zařízení. Stavba podle plánu skončí 31. října 2013.

Při oficiálním zahájení rekonstrukce nechyběli zástupci Moravskoslezského kraje, Správy železniční dopravní cesty a dodavatelské firmy. „Ta stavba má obrovský význam. Moravskoslezský kraj ji vítá. Jsme připraveni pokračovat v přístavbě až na ostravské letiště, protože tady já vidím potenciál v oblasti dopravy, zejména nákladní. Do budoucna nevylučujeme celkovou modernizaci trati a zvýšení její kapacity až třeba po Frenštát pod Radhoštěm," vyjádřil se Daniel Havlík, náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje.

Místostarosta Studénky Jaroslav Fabián připomněl, že železniční doprava je pro Studénku významnou záležitostí: „Je to velmi potřebný krok. Nás to zajímá z pohledu zaměstnanosti a celého dopravního propojení tohoto regionu, postiženého průmyslovou transformací.

Generální ředitel společnosti Viamont DSP Ondřej Novák si posteskl, že stavba, která na to navazuje, tedy trasa na letiště Mošnov, doposud nemá zhotovitele.

Celkové náklady na rekonstrukci, jež tento týden oficiálně začala, jsou přes 327 milionů korun. Financuje ji Státní fond dopravní infrastruktury s pomocí peněz z Fondu soudržnosti EU.