Slezský železniční spolek, který stojí například za provozem výletních vlaků po trati Bruntál – Malá Morávka nebo Báňských spěšných vlaků, se rozhodl rozšířit svůj vozidlový park o dva vozy řady Bdt. K jejich pořízení se rozhodl vypsat veřejnou sbírku.

Zdroj: Youtube

Shání v ní 800 tisíc korun, běží přes platformu Hithit. „Chceme vlastní vagóny, abychom si nemuseli jiné nadále půjčovat,“ vysvětlil předseda spolku Ladislav Antalec. Jako odměny v rámci sbírky nabízí spolek například volné jízdenky na jeho spoje. Dárci se mohou stát také průvodčími ve vlacích spolku nebo pomocníkem strojvedoucích.

Po sedmi měsících mela skončit výluka na Osoblažce. Opravená lokomotiva sice úzkokolejkou několikrát projela, ale pak se projevily nečekané technické problémy. 26. ledna 2023.
Návrat vlaků na Osoblažku provází nečekané problémy. Pokazila se lokomotiva

Šéf spolku Ladislav Antalec byl loni hostem podcastu Cesty Zdopravy.cz. Spolek vznikl v roce 2016. Prvním vozidlem, které si spolek pořídil, byla malá vlečková lokomotiva 700.851, které přezdívají Šrotík. Ta vozila cestující na trati do Malé Morávky první sezónu, loni už byly vlaky spolku v režii opravené Rosničky 710.466 (T334.0966).

Vlaky do Malé Morávky

me železničním fanouškům vypravení speciálního zážitkového vlaku na přání. Výletní a nostalgické železniční výpravy nabízí zejména na území Severní Moravy a Slezska. Díky těmto příležitostným vlakům má stále ještě smysl udržovat v provozuschopném stavu trať z Bruntálu do Malé Morávky.

Slezský železniční spolek například loni vypravil Borůvkový rychlík z Ostravy do Malé Morávky, kde se o víkendu 20. a 21. 8. konal 21. ročník oblíbených Borůvkových hodů. Výletní Borůvkový rychlík ráno vyrazil z nádraží Ostrava střed a pak nabíral cestující na Stodolní, hlavním nádraží, Svinově, v Opavě, v Krnově i v Bruntále.

Zrezivělou parní lokomotivu 12. ledna 2022 převzala Lakovna ZEGA,, aby ji kompletně zrestaurovala.
Velký návrat lokomotivy Bufan: Krnov slaví 150. výročí příjezdu prvního vlaku

Cestující díky Slezskému železničnímu spolku se mohli projet po nejstrmější české neozubnicové trati, která vede z Bruntálu do samého srdce Jeseníků. Malé Morávce se díky speciálnímu Borůvkovému rychlíku ulevilo na přeplněných parkovištích. Stala se z ní obec s nejčistějším vzduchem a s prokazatelně největší koncentrací lidí s fialovou pusou a modrým jazykem. Morávecké restaurace předvdvádí neuvěřitelnou kreativitu při sestavování speciálního borůvkového menu.

Čepuje se zde borůvkové pivo, koštují borůvkové likéry a limonády. Servíruje se kančí na borůvkách, borůvková bublanina, borůvkové knedlíky, svíčková s borůvkami a také spousta vybraných delikates jako třeba flambovaná žraločí ploutev s borůvkovým dipem.

Po celou dobu jízdy z Ostravy do Malé Morávky se o pasažéry Borůvkového expresu starala usměvavá vlaková četa, která má v popisu práce nabízet drobné občerstvení formou roznášky. Zpět do Ostravy střed se Borůvkový rychlík vracel večer opět se zastávkami v Bruntále, Krnově, Opavě a ostravských stanicích po cestě.

Jaká budoucnost čeká vlaky z Krnova do Jeseníku přes polské Glucholazy?
Vize říká: Železniční trať z Krnova přes Polsko je problém

V podobném duchu může Slezský železniční spolek zajistit originální oslavu narozenin, neobvyklý firemní teambuilding, nebo třeba diskotéku na kolejích. Umí vypravit vlak s cateringem, osvětlením, ozvučení nebo výzdobu na přání zákazníka. Zkrátka všechno potřebné k tomu, aby si pasažéři jízdu náležitě užili a odnesli si nezapomenutelný zážitek.