Dopravní spojení letiště Mošnov s okolními městy je nedostatečné. Doprava na letiště je v současné době zajišťována autobusovou linkou Ostrava - Nový Jičín - Ostrava, expresními linkami Ostrava ÚAN - Letiště Mošnov a autobusovou linkou číslo 33, jedoucí z Ostravy-Hrabůvky. Komu to nestačí, může si vzít taxík.

Dopravní spojení mošnovského letiště by mělo vylepšit nové železniční spojení se Studénkou. „V současné době se připravuje studie proveditelnosti na kolejové propojení Studénka - Sedlnice - letiště odbavovací hala. Předpokládáme, že studie proveditelnosti by mohla být hotová do konce letošního roku a pak již nic nebrání, aby ke konci roku 2008 začaly s pracemi České dráhy,“ uvedl náměstek moravskoslezského hejtmana Pavol Lukša. Moravskoslezský kraj vzal letiště pod svou správu v roce 2004.

Kraj nyní zvažuje, jak bude příjezd k letišti vypadat. „My bychom si nechtěli takzvaně zapráskat prostředí před odletovou halou. Uvažuje se o tom, jestli to půjde nad terénem, nebo to zapustíme pod zem,“ dodal Lukša. Moravskoslezský kraj podle něj bude mít jako první letiště napojené na České dráhy.

První cestující by mohli mít možnost dopravit se na letiště vlakem nejdříve na konci roku 2009.

S nápadem rozšířit železniční napojení na letiště na trati ze Studénky přes Sedlnice přišel kraj. Na letišti by měly být v budoucnu dvě zastávky - u průmyslové zóny, která bude především sloužit pro dopravu zaměstnanců firem v průmyslové zóně, druhá poblíž odbavovací haly pro cestující.

Výstavba nové trati přijde asi na půl miliardy korun. Další peníze pak půjdou do stavby přestupního terminálu pro cestující u odbavovací haly.

Železniční napojení by mělo být dlouhé tři kilometry. Vlaky by měly jezdit na jednokolejové trati rychlostí nejvýše devadesát kilometrů v hodině. Už v roce 2010 by se na letiště vlakem mělo dostat až 2900 lidí denně, v roce 2020 pak až 5700 cestujících denně.