Společnosti Tatra Trucks se loni dařilo na všech frontách. V porovnání s rokem předešlým navýšila tržby o dvaadvacet procent na 5,4 miliardy korun a stejně tak jí stoupl i celkový zisk, a to o rovných patnáct procent na 482 milionů korun.

S úspěchem automobilky souvisí také zvýšení její výroby, kdy z dílny závodu odjelo v roce 2016 celkem 1326 automobilů, což je meziročně nárůst o více než padesát procent. Díky tomu přijal podnik do svých řad také nové zaměstnance, jejich počet se tak navýšil o téměř dvě stovky lidí, z dosavadních 1462 na 1658 pracovníků.

„Finanční výsledky roku 2016 jsou pro tatrovácký tým velkým zadostiučiněním. Potvrzuje se, že volba strategie zaměřená kromě sériové výroby i na vysoce speciální vozidla do terénu byla správná,“ uvedl Petr Rusek, předseda představenstva společnosti Tatra Trucks.

Po těžkém období minulých let, kdy byla automobilka až na pokraji bankrotu, se jí pod dohledem jejích nových vlastníků Jaroslava Strnada a Reného Matery rok od roku stále více daří. Podle slov generálního ředitele Tatra Trucks Radka Strouhala mají na chod automobilky příznivý dopad právě její majitelé.

„Tatra má štěstí na odpovědné vlastníky, kteří chtějí podnik rozvíjet a také důrazně tlačí na to, aby Tatra svůj růstový potenciál naplno využila,“ připustil Radek Strouhal a dodal, že podnik úspěšně pokračuje v růstu také v letošním roce.

INOVACE V TATŘE

V uplynulém roce automobilka, která je v Česku vůbec nejstarší a zároveň je i třetí nejstarší ve světě, inovovala a také se připravovala na důležité investice do zvyšování přidané hodnoty v podniku. O co se konkrétně jednalo, prozradil technický ředitel společnosti Radomír Smolka:

„V roce 2016 jsme nabídli zákazníkům vozidla Force i Phoenix s kotoučovými brzdami, vojenským zákazníkům jsme začali dodávat automobily se špičkovou a v řadě parametrů unikátní pancéřovanou kabinou a rozjeli jsme přípravu projektu zkušebny motorů, která nám umožní vyvinout jediný vzduchem chlazený motor na světě splňující emisní normu EURO 6.“

Poslední ze zmíněných projektů by měl podle slov Radomíra Smolky Tatru posunout z kategorie medium-tech do kategorie high-tech podniků.

U požáru vozidla na dálnici D1 zasahovaly tři jednotky hasičů.
Auto začalo za jízdy hořet, řidič naštěstí stačil vystoupit