Tatru má trvale opustit méně zaměstnanců, než bylo plánováno. Tak zní poslední oficiální zprávy, které přišly na konci tohoto týdne z kopřivnické automobilky.

Přestože situace vypadá optimističtěji, lidé, zejména pak zaměstnanci největšího kopřivnického podniku, zůstávají na pochybách.

„Vážně nevíme, jak tohle dopadne a co si máme myslet. Oznámení střídá oznámení, tady se to mění snad každý den,“ vyjádřil se k současné situaci v Tatře jeden ze zaměstnanců. „Víme o tom, že někteří ze zaměstnanců mají jít do depozitu, ale jestli se to zase nezmění, netušíme,“ navázal na odpověď další z pracujících.

Tatra přehodnotila nejen počet trvale propuštěných pracovníků, ale jak se zdá, tak také možnost odchodu do takzvaného depozitu. „Vzhledem k nárůstu zakázek pro lednovou výrobu bude nyní nutné propustit méně než minulý týden avizovaných 167 zaměstnanců. Společnost trvale propustí 76 zaměstnanců. Jedná se o techniky a režijní i administrativní pracovníky ze všech oblastí společnosti,“ zní část oficiální tiskové zprávy. Podle ní byli tito zaměstnanci o ukončení pracovního poměru informováni v průběhu konce měsíce září. Většina z nich pak opustí společnost na základě dohody do konce října.

Ke slovu se, podle všeho, dostane také již zmíněný depozit. „Kvůli sezonnímu efektu, který se dostavuje téměř každý rok, společnost navíc pro období od prosince do března naplánovala dočasně přizpůsobit počet výrobních dělníků, a to ukončením pracovního poměru s příslibem opětovného zaměstnání,“ připouští vedení podniku. Protože ve společnosti údajně došlo k nárůstu zakázek pro lednovou výrobu, počet pracovníků, s nimiž se Tatra rozloučí jen dočasně, bude místo plánovaných sto padesáti nižší. „Počet dočasně uvolněných zaměstnanců by se měl nyní pohybovat v rozmezí 100 až 110 pracovníků,“ uvádí zprávy.

Jak ale bude vypadat skutečnost, si nikdo netroufá odhadnout. Současní zaměstnanci však zůstávají k otázce depozitu skeptičtí. „Manžel odešel do depozitu již v minulém roce. Když se po půl roce do Tatry vrátil, za měsíc výpověď stejně dostal,“ vysvětluje svůj postoj jedna z dlouholetých pracovnic. Podobnou zkušenost mají i další lidé. „Já jsem dopadl podobně. Po depozitu mi bylo řečeno, že pro mě práce bohužel není,“ dodává další z pracovníků.

Ten brány Tatry nadobro opustil v březnu tohoto roku.

Přes skeptický postoj některých zaměstnanců generální ředitel automobilky Ronald Adams uvedl, že Tatra v letošním roce nadále plánuje vyrobit zhruba 1000 – 1100 nákladních vozidel. Jedním dechem však dodává, že v toku zakázek v průběhu roku může docházet ke zvýšení či snížení, a proto je rovněž nezbytné, v závislosti na objemu práce, který konkrétní zakázky vyžadují, zredukovat či navýšit počet zaměstnanců ve výrobě.