Muzeum vznikne přestavbou historické haly bývalé slévárny Tatra v Kopřivnici. Majitelé automobilky tak chtějí ve spolupráci s krajem a městem Kopřivnice rozšířit příležitosti, které umožní veřejnosti seznámit se podrobněji s legendární značkou.

„Těšíme se, že lidé budou mít nově možnost seznámit se s výrobky Tatry v důstojných podmínkách dvou muzeí. Vedle nové muzejní budovy u areálu Tatra vyroste také nová restaurace, rovněž z přebudované historické budovy, a celá oblast bude doplněna zelení a uzpůsobena tak, aby sem návštěvníci rádi jezdili a rádi se sem vraceli,“ uvedl Jan Jurkovič, ředitel Technického muzea Tatra.

Start motoru Slovenské strely po 60 letech, 28. listopadu 2019 v Kopřivnici.
Po šedesáti letech začalo bít srdce Slovenské strely

V pokročilém stavu je i stavba skleněného depozitáře pro historický rychlovlak, který vyroste před novým muzeem nákladních automobilů Tatra.

„Práce na depozitáři pokračují mimořádně rychle. Zdá se, že všechny související projekty, tedy výstavba muzea, úprava okolí muzea a depozitáře a výstavba restaurace pro návštěvníky také proběhnou v plánovaných termínech,“ pochvaloval si Jurkovič.

Start motoru Slovenské strely po 60 letech, 28. listopadu 2019 v Kopřivnici.
Po šedesáti letech začalo bít srdce Slovenské strely

V dílnách Českomoravské železniční opravny v Hranicích na Přerovsku se mezitím dokončuje rekonstrukce skříně vozu Slovenské strely, a v březnu se začíná s instalací opravených motorů do podvozku vlaku.

„Slovenská Strela je zase o kus dál na své cestě vzkříšení. Jsou hotovy a odzkoušeny oba motory, je hotová vzduchotechnika, topení, karoserie je vyvařená a pokračuje se dál,“ řekl zástupce ředitele pro oblast sbírek a kurátor muzea Radim Zátopek.

Hyundai Nošovice. Ilustrační foto.
Hyundai vyhlašuje grantový program. V kraji rozdělí 640 tisíc korun

V jarních měsících podle něj proběhne kompletace interiéru vlaku tak, aby v srpnu mohl dojet po kolejích až do svého nového pavilonu v Kopřivnici.

„Slovenská strela byla do poloviny 20. století chloubou české a slovenské železnice. Myslím, že si Češi, Slováci a další návštěvníci zaslouží, aby tuto národní kulturní památku v roce 2020 viděli funkční a v obdobném technickém stavu, v jakém ji Tatrováci v roce 1936 nechali vyjet na koleje,“ dodal Jurkovič, který se na projektu podílí.