Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tatra uvedla na trh jediný vzduchem chlazený motor EURO 5 na světě

Kopřivnice - Jednoduché, efektivní, ekologické a hospodárné řešení. Tak hodnotí kopřivnická automobilka Tatra motor EURO 5, označeného jako TATRA ON AIRTM. Právě tento motor uvedla firma, jako první na světě, natrh.

16.2.2008
SDÍLEJ:

TatraFoto: ARCHIV/Tatra

Tatra nabízí více než dva roky zákazníkům nákladní a speciální automobily vybavené vlastními vzduchem chlazenými motory emisní specifikace EURO 4stechnologií SCR (Selective Catalytic Reduction– selektivní katalytická redukce). Svelkým předstihem před příchodem ještě přísnější emisní normy, označované jako EURO 5, která ve státech Evropské unie vstoupí vplatnost 1.října 2009, představila společnost nové motory vlastní výroby vybavené opět technologiíSCR.

„Jedná se ooriginální a unikátní vidlicové osmiválce přímo chlazené vzduchem, vybavené mechanickým vstřikováním paliva, přeplňované jedním výfukovým turbodmychadlem sregulací plnicího tlaku obtokem turbiny a chlazením plnicího vzduchu,“ popsal Vladimír Bystrov, jenž Tatru mediálně zastupuje. Podle něj byl při vývoji zachován zdvihový objem ikonstrukce motoru svalivě uloženým klikovým hřídelem, samostatnými litinovými válci, hliníkovými hlavami a rozvodem OHV. „Přímo na motoru je uložen chladicí ventilátor ichladiče oleje a plnicího vzduchu, takže motor schladicí soupravou tvoří jediný kompaktní celek,“ dodal Bystrov.

Tatra je nyní jediným výrobcem na světě, který je schopen nabídnout vlastní, vzduchem přímo chlazené motory emisní specifikace EURO 5smechanickým vstřikováním paliva. „Podle mnoha odborníků nebylo možné postavit vzduchem přímo chlazený motor smechanickým vstřikováním paliva se specifikací EURO 4.My jsme takový motor nejen postavili, ale dosáhli dokonce až na specifikaci EURO 5,“ upozornil mediální zástupce automobilky. Výhodou nového motoru podle něj je vysoká míra spolehlivosti, zaručená kvalitní funkce za extrémně nízkých či naopak vysokých teplot, jednoduchá zástavba, servis a sním spojené nižší provozní náklady. Spotřebou paliva jsou motory EURO 5plně srovnatelné sjinými. „Vlastní výroba motorů přímo chlazených vzduchem díky absenci kapalinového chladicího systému podstatně méně zatěžuje životní prostředí produkcí skleníkových plynů,“ poukázal Bystrov a dodal, že vozidla snovými motory budou sloužit zákazníkům Tatry vpetrochemickém průmyslu, dolech, lesích, armádám ihasičským jednotkám na všech kontinentech.

Autor: Pavel Karban

16.2.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Tak vypadá vítězný model architektů Terezy Hozové a Davida Grabce z Bílovce. Jednotlivá zastavení křížové cesty budou vytvořena z kovu v kombinaci s betonem.

V Bílovci se bude stavět křížová cesta

Ilustrační foto.

Obec Mořkov chce zvelebit centrum

Hokejisté kopřivnické Tatry pomohli dobré věci

Druholigoví hokejisté Tatry Kopřivnice společně darovali krev v Krevním centru Fakultní nemocnice v Ostravě-Porubě.   

Evropské poháry? Postupně za tím půjdeme

Říká v rozhovoru pro Deník spojka extraligové Kopřivnice Patrik Fulnek, který by rád pomohl naplnit čtyřletou vizi klubu.  

Ve vlaku hořelo. Okolnosti vyšetřuje policie

Policisté vyšetřují okolnosti požáru, který vypukl na toaletě železničního vozu vlakového spoje R 820 směřujícího z Bohumína do Brna. Stálo se tak 1. října kolem jedenadvacáté hodiny.

Dvojitý úspěch novojičínských basketbalistů: výhra v soutěži a postup v poháru

Basketbalisté Nového Jičína se nejprve v neděli dočkali druhého vítězství v nové sezoně 1. ligy, sk. Východ, když v domácím prostředí zdolali rezervu Opavy 79:68 a ve středu pak uspěli i ve 3. kole českého poháru, když z palubovky druholigové Holice přivezli postup po vítězství 75:65.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení