VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Úřad novým vlastníkům Tatry požehnal

Kopřivnice – Nový název TATRA TRUCKS a. s. a noví vlastníci kdysi světoznámé automobilky jsou legitimní. V pátek 19. dubna povolil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vlastnický vstup podnikatelů Reného Matery a Jaroslava Strnada do společnosti TATRA TRUCKS a.s.

20.4.2013
SDÍLEJ:

René Matera (vlevo) a Jaroslav Strnad jsou od pátku legitimními vlastníky automobilky TATRA TRUCKS a. s.Foto: Archiv společnosti TATRA TRUCKS

Nejstarší českou automobilku tak nyní ovládají zkušení podnikatelé, jejichž aktivity se týkají zejména českého průmyslu. Bývalá Tatra se tak dostává do rukou českých vlastníků, kteří proklamují, že jejich cílem je stabilizovat vztahy podniku s klíčovými zákazníky, získat zpět důvěru bank v podnik a zlepšit řízení a komunikaci v podniku.

Podle Andreje Čírtka, který společnost zastupuje mediálně, zůstane po nezbytnou dobu v čele podniku dosavadní generální ředitel Ronald Adams. Klíčovými manažéry podniku jsou jeho zástupci: Petr Rusek s odpovědností za strategii rozvoje podniku a vztahy s klíčovými zákazníky a Radek Strouhal odpovědný za finanční řízení a vztahy s partnery zajišťujícími financování podniku. Pod jejich vedením již proběhla jednání s klíčovými zákazníky na trzích v České republice, Indii, Ruské federaci a Austrálii a jednání s klíčovými partnery podniku v bankovním sektoru.

Výsledky jednání údajně dopadly pozitivně, díky tomu se situaci podniku, který byl v druhé polovině roku 2012 v akutní finanční, výrobní a odbytové krizi, podařilo stabilizovat a stanovit plán výroby pro letošní rok, který počítá s výrobou 880 vozidel, což oproti předchozímu roku asi dvojnásobek.

„K našemu vlastnickému vstupu do Tatry nedochází, protože jsme od začátku toužili vlastnit slavnou českou automobilku. Dotlačila nás k tomu po dlouhém vývoji objektivní situace, kdy hrozil zánik našeho důležitého obchodního partnera. Důvodem vlastnické změny je, že podnik pod bývalým vlastníkem neprosperoval a v loňském roce se kvůli výpadku jedné klíčové zakázky dostal do krize hrozící jeho likvidací. To způsobilo vývoj vedoucí k exekuci podniku, jeho dražbě a posléze našemu majetkovému vstupu do společnosti TATRA TRUCKS a.s., která podnik v dražbě získala," uvedl podnikatel René Matera, zakladatel a většinový majitel průmyslové skupiny PROMET GROUP a spoluvlastník společnosti TATRA TRUCKS.

Podle Reného Matery měl dřívější vlastník podniku, společnosti TATRA a.s., dostatečně dlouhé období pro jiné řešení situace, ale klíčoví akcionáři zřejmě neměli potřebné finanční, manažérské a obchodní kapacity, aby podnik z krize vlastními silami vyvedli. „Je velkým štěstím, že se podnik nedostal do insolvence, která by znamenala konec výroby a v zásadě zánik automobilky. Já i Jaroslav Strnad jsme v naší podnikatelské historii dokázali, že umíme řídit průmyslové podniky a dokážeme zajistit odbyt pro jejich produkci. Věřím, že máme všechny předpoklady, abychom uspěli i v Tatře. Je pro nás obrovská výzva podnik vrátit tam, kam patří, tedy mezi přední světové automobilky v segmentu užitkových a speciálních vozidel," doplnil René Matera. (ipa)

Autor: Ivan Pavelek

20.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Hygienici kontrolovali vánoční trhy, žádné prohřešky neobjevili

Před nedávnem ekologové v záchranné stanici v Bartošovicích převzali sedm mloků skvrnitých, které nalezli pracovníci kamenické firmy na hřbitově v obci Veselá.

Ze hřbitova do stanice a zpět

Kdo má psa a bydliště na radnici, ten si připlatí

Za svoz odpadů si občané Nového Jičín v příštím roce nepřiplatí. O sedm set korun více ale zaplatí někteří majitelé psů.

Sídliště je po letech opravené

Nový Jičín dokončil poslední etapu přeměny obytné zóny, která se rozkládá na území ohraničeném továrnou Tonak, říčkou Jičínkou, Zborovskou ulicí a Základní školou Komenského 66.

V Bílovci se žije bezpečněji

Kriminalita v Bílovci dosáhla nejnižší úrovně v historii města. Díky tomu se řadí k vůbec nejbezpečnějším městům v Moravskoslezském kraji.

Lodní kanál propojující Dunaj, Odru a Labe je na dosah

Už Karel IV. snil o vodní cestě, která by spojila povodí Baltského, Černého a Severního moře, a po které by mohly proplouvat velké nákladní lodě. Po téměř 700 letech teď jeho představa získává podstatně reálnou podobu.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT