VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Beskydech vaří pivo pro ženy: kouzlo vídeňského sladu v mramorové láhvi

/ROZHOVOR, FOTOGALERIE/ „Pivo chceme pozvednout na úroveň šampaňského,“ říká zakladatelka ženského moku a majitelka značky Aurosa Martina Šmírová.  

17.1.2018
SDÍLEJ:

V Beskydech vaří pivo pro ženy.Foto: Deník/Lukáš Kaboň

Lahodný mok, chcete-li tekutý chléb, v Česku nejkonzumovanější alkoholický nápoj. Pivo je více spojeno s muži a hospodou než s ženskou grácií. Zbořit tento mýtus se podařilo Martině Šmírové. Šla proti proudu. A tak vzniklo ženské pivo Aurosa. Drink hodný luxusních večeří a koktejlových party…

Kdy vznikl nápad vařit pivo pro ženy?

Celý nápad značky se začal rýsovat již během mých studií v italském Miláně, kde jsem studovala komunikaci módy. Móda a elegance jsou v tomto městě nedílnou součástí životů všech italských žen a mužů, více než kde jinde. A díky tomu jsem si začala pohrávat s myšlenkou, co ta móda vlastně je. Jak je možné, že vás každou sezonu módní značky a domy dokážou přimět koupit si další nové kalhoty a trička, které vlastně váš šatník ani moc neobohatí. I když si to možná neuvědomujeme, móda je součástí každého z nás, každý ji bere jinak a já ji tehdy viděla ve skleničce piva.

Co vás k tomuto nápadu vařit ženské pivo inspirovalo? Dokážete si představit ženu, která pije pivo v podpatcích a večerních šatech?

Asi to není úplně nejvhodnější kombinace, pokud se snaží někoho okouzlit. A tento fakt byl vždy proti mně. Co se alkoholu týká, chutnalo mi jen pivo, ale bohužel mi nikdy nepřišlo, že by to byl drink hodný luxusních večeří nebo koktejlových party. A věřila jsem, že je na světě mnoho žen, které to vidí stejně jako já.

Jaké byly první ohlasy například vašich kamarádek na tento nápad?

Pravda je, že mnozí moji nejbližší přátelé byli u samotného zrodu značky a měla jsem vždy jejich stoprocentní podporu. Aurosa byla prvně moje bakalářská práce na vysoké škole v Miláně pod záštitou londýnské Westminsterské univerzity. Díky tomu jsem měla to štěstí pracovat s mnoha zajímavými lidmi z branže, jako je třeba Enrico Torboli, vydavatel Cosmopolitanu v Itálii, který byl dokonce mentorem celého projektu. Všichni, včetně profesorů, byli projektem nadšeni a dále mě podporovali ve vybudování dnešní značky.

Vy sama máte ráda pivo? Pijete ho? Jaké?

Ano, to mám! Musím říct, že mi chutnají skoro všechny druhy piva. Nemám moc ráda velmi hořká piva, jako je Plzeň, ale musím uznat, že moje nejoblíbenější po Aurose jsou piva z malých pivovarů. Ráda zkouším nové chutě a styly.

Ingredience, ze kterých se pivo vaří, jsou asi všeobecně známé. Má Aurosa ve svém složení něco výjimečného?

Každý pivovar má své kouzlo a tajemství, které obohacuje jeho unikátní výtvory. Aurosa je nefiltrovaný, pasterovaný, polotmavý jedenáctistupňový ležák, k jehož výrobě jsou používány ty nejlepší suroviny: slad ze střední Moravy, chmel ze Žatecké oblasti a místní voda z beskydských hor z pramene řeky Ondřejnice. Hlavní přísadou nefiltrovaného 11° polotmavého ležáku je vídeňský slad, který jeho chuti dodává jedinečný, lehce karamelový nádech.

Existují příchutě? Nebo jen jeden druh Aurosy?

Na konci loňského roku jsme vydali novou verzi, a to Aurosu Gold. S touto novou verzí se nechceme zaměřit jen na ženy, ale chceme pivo opravdu pozdvihnout na úroveň šampaňského. Jedná se o 10° světlý ležák, který jsme oblékli do černého mramoru.

Kde se pivo vaří a bude vařit?

Prozatím se pivo vaří v minipivovaru v Kozlovicích v Beskydech. V blízké době se bude výroba přesouvat do zámku Rychvald, který se nachází kousek za Ostravou. Jsem moc ráda, že mohu využít prostředky našeho rodinného pivovaru, který založil můj tatínek.

Vaří ho také ženy?

Všechna naše piva vaří náš pan vrchní sládek Petr Krpec, který je opravdovým mistrem ve svém oboru. Byl to právě on, kdo vymyslel recept Aurosy #BEERFORHER a také nové Aurosy Gold. Před dvěma lety dokonce vyhrál první cenu za pivo z minipivovaru.

Kdo navrhl design láhve?

Design loga samotného vytvořila moje kamarádka Melanie Giesinger, která se do konceptu Aurosy zamilovala a sama se nabídla, že vytvoří logo. Můj koníček je grafický design, proto jsem si poté s designem láhve pohrála sama. Chtěla jsem navrhnout láhev tak, aby měla po konzumaci další účel a zbytečně se nevyhazovala. Aurosa láhev se dá použít i jako home decor nebo vázička na květiny, proto většinou Aurosu najdete v designových či „concept“ obchodech.

Na trhu je nově šampaňské mezi pivy Aurosa Gold. Jaké je to pivo? Prozraďte o něm více…

Jak už jsem se zmínila, Aurosa je světlý ležák zahalený v černém mramoru. Pohráli jsme si s designem a vytvořili jsme jing-jang, který do sebe zapadá tmavé pivo vléváme do bílého mramoru a světlé pivo naopak do černého mramoru. Na trhu mi opravdu chybělo pivo, které by vám nabídli třeba na umělecké vernisáži či na společenské události vedle šampaňského. Výroba piva není také jednoduchá záležitost a je k tomu potřeba talent a umění, proto jsme přišli na trh s novou Aurosou Gold, která právě tyto elementy vystihuje a nezaměřuje se jen na ženské pohlaví.

Aurosa Gold je daleko tajemnější a dynamičtější než její něžná předchůdkyně Aurosa #BEERFORHER. Co se chuti týká je více hořká, s bylinným nádechem, ale velmi jemná, jelikož se jedná o 10° pivo.

Aurosu prezentujete jako luxusní záležitost… Něco jako když žena pije šampaňské. Daří se vám to?

Daří. Zaměřujeme se hodně na umělecké vernisáže či módní přehlídky, kde byste pivo moc nečekali. Je zde hodně lidí, kteří jsou rádi, že můžou najít svůj oblíbený nápoj i na takovýchto místech.

Prodává se obecně Aurosa spíše za hranicemi, nebo stoupl i zájem v České republice?

Aurosa je na trhu teprve tři roky, proto je export zatím v začátcích. České pivo jako takové, má bezesporu svoji vlastní obrovskou kvalitu a určitý trademark v zahraničí, něco jako švýcarské hodinky. Tento fakt nám hodně pomáhá právě za hranicemi. V České republice už máme ale své klienty a odběratele, kteří Aurosu s oblibou vyhledávají a nedají na ni dopustit.

Nepřispěla tomu „negativní“ reklama v podobě ohlasů britských pivařek, které marketing piva označily za sexistický a hloupý? Co si o tom myslíte? Jak jste zareagovali?

Chtěli jsme změnit vnímání piva jakožto tradičního nápoje oblíbeného zejména mužskými zákazníky. Samozřejmě si nemyslíme, že by ženy neměly pít jiné druhy piva nebo naopak, že by měly pít jenom to naše. Aurosa pouze představuje další alternativu volby, která oslovuje jak ženy, tak pro mnohé možná překvapivě i muže. To zejména proto, že není nějak dochucována či uměle doslazována. Na trhu je mnoho produktů, které jsou tradičně rozděleny na ženské a mužské, namátkou kosmetika, žiletky, oblečení, parfémy… Nemyslíme si, že by alternativy produktů měly v naší svobodné společnosti vyvolávat jakýkoliv problém.

Kam všude pivo vyvážíte?

Prozatím vyvážíme pivo do Holandska a Francie. S exportem nám od začátku pomáhá česká firma Czech Trade, díky které jsme se dostali do povědomí v zahraničí. Ne nadarmo se říká, že negativní reklama je taky reklama, protože díky více než 80 světovým médiím se o nás doslechli opravdu všude. To nám přineslo nové klienty, kteří chtějí distribuovat naše pivo například v Tokiu, Hongkongu či na ostrově Guam.

Kam byste chtěla v nejbližší době prorazit?

Nejvíce bych se chtěla zaměřit na Itálii, protože to je země, kterou znám nejlépe, a věřím, že by se zde Aurosa uchytila. Chystáme se na to během roku, protože není lehké prorazit v této zemi s produktem, který není vyroben právě tam.

Kde se dá Aurosa koupit?

Jelikož nejsme normální pivo, nesnažíme se ani mezi ostatní piva zapadnout. Aurosa láhve jsou k zakoupení nejčastěji v design či „concept“ obchodech, kam zavítáte jakožto milovníci umění, nebo když hledáte pro někoho dárek. Aurosu můžete zatím sehnat vedle našeho e-shopu na určitých místech v Praze, Brně a Ostravě.

Co nového chystáte?

Abychom byli našim zákazníkům co nejblíže, chceme začít vytvářet dočasné prostory a stánky na různých místech.

Pojďme trošku přiblížit čtenářům vaši osobu. Prozraďte, čím jste chtěla být jako dítě?

Odmala jezdím profesionálně na koních, proto jsem chtěla být celý život policistkou, protože právě ty můžou jezdit od rána do večera na koni po městě.

Co byste ráda udělala, ale neustále to odkládáte na neurčito?

Strašně nerada něco odkládám, z prokrastinace mám hrůzu, proto vše dělám nejlépe hned.

Existuje něco, bez čeho se ve svém životě neobejdete?

Bez svého nejlepšího přítele, francouzského buldočka Stitche. Často mě všude doprovází a stal se samozřejmě i nedílnou součástí našeho týmu.

Každý potřebuje občas „vypnout“. Jak si nejlépe odpočinete?

Práce, kterou dělám, je mým velkým koníčkem. Proto je pro mě těžké se od ní vůbec odtrhnout. Jediná věc, která mě dokáže uklidnit, je ježdění na koni, a vždy si na tento sport ráda najdu čas.

Je nějaké heslo, rčení, moudro, kterým se celý život řídíte?

Věřím v karmu, proto jsem si jistá, že vše špatné, co děláte, se dříve či později obrátí proti vám.

Kdo je Martina Šmírová?
● Narodila se v Ostravě 26. března 1992 ve znamení Berana. Absolvovala v Ostravě gymnázium se zaměřením na francouzštinu, poté se odstěhovala do Itálie a studovala uměleckou školu IED s bakalářským studiem a DOMUS Academy s magisterským oborem a zaměřením na management luxusních značek.

● Během života v Itálii pracovala pro mnoho módních přehlídek a značek jako jsou Stella Jean, Diane Von Furstenberg, Antonia, Kristina Ti či v Morellato group, kde byla součástí PR oddělení. Před dvěma lety se odstěhovala do Prahy, aby dokončila studia MBA a založila značku Aurosa.

Autor: Hana Porebská

17.1.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Zpracovatelé masa, ryb a příbuzní 120 Kč

Zpracovatelé masa, ryb a příbuzní pracovníci Obsluha udíren. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 120 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: z : 23.2.2018 a: 21.5.2018 Přijmeme do výroby v Hladkých Životicích pracovníka na obsluhu udíren, výhodou zkušenosti v masné výrobě. Zodpovědnost, spolehlivost a chuť pracovat podmínkou., Pracovní poměr na dobu určitou s možností prodloužení smlouvy na dobu neurčitou. Vhodné pro zájemce z blízkého okolí., Zaměstnanecké výhody: stravování s příspěvkem zaměstnavatele, zaměstnanecké balíčky, zvýhodněné nákupy, 3 dny dovolené navíc, příspěvek na penzijní připojištění, příspěvek na dopravu (nad 20 km) a další., Kontakt: Ing. Ivo Kraus, tel.: 734 282 124 v pracovní dny 8-14hod., písemně na e-mail: kraus.ivo@reznictvi-hh.cz. Pracoviště: Řeznictví h + h, s. r. o., Hlavní, č.p. 46, 742 47 Hladké Životice. Informace: Ivo Kraus, +420 734 282 124.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 18 000 Kč

Řidiči nákladních automobilů (kromě tahačů) Řidič/ka nákladního vozidla/obsluha hydraulické ruky. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 22000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: z: 19.2.2018, a: 21.5.2018, Požadavky: ŘP sk C,E, profesní průkaz řidiče, jeřábnický průkaz sk. N hydraulické jeřáby a vyšší, průkaz obsluhy montážních plošin (jeřábnický a průkaz obsluhy montážních plošin možno doškolit)., Výhody: prémie, inf.: p. Křístek, tel: 725 061 509, e-mail: milankristek@seznam.cz. Pracoviště: Milan křístek, 742 21 Kopřivnice. Informace: Milan Křístek, +420 725 061 509.

Ochrana a ostraha - Ochrana a ostraha Ostatní pracovníci ostrahy a 18 000 Kč

Pracovníci v oblasti ochrany a ostrahy Ostraha prodejen. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 24000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: z: 24.1.2018, a:21.5.2018, Věk nad 18 let, příjemné vystupování, trestní bezúhonnost, přiměřený zdravotní stav, praxe výhodou není však podmínkou. Certifikát strážného zajistíme! , Pro informování ohledně pracovního místa volat na níže uvedený telefon. Nechodit na pobočku!, Inf. telefonicky nebo emailem. volat od pondělí do pátku od 8:00 do 15:00 na č.: 606 333 112, písemně na email: s.bernardi@bohemiaplus.cz. Pracoviště: Bohemia marten plus s.r.o. pracoviště kopřivnice, Husova, č.p. 338, 742 21 Kopřivnice. Informace: Simona Bernardi, +420 606 333 112.

Výroba - Výroba Montážní dělník 16 600 Kč

Montážní dělníci výrobků z kovů Montážní dělníci výrobků z kovů, číslo VM 13 711 380 778. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 16600 kč. Volných pracovních míst: 72. Poznámka: z:15.12.2017 a:26.4.2018, místo vhodné i pro zaměstnaneckou kartu, , Místo výkonu práce (adresa):Průmyslový park 302, Kopřivnice / 1.máje 2636, Rožnov pod Radhoštěm, Dobrá manuální zručnost, práce zaměřená na drobnou motoriku, práce ve stoje, směny 8 hodin a 12 hodin v nepřetržitém pracovním provozu!!!, , Vaše úkoly: Montáž dle pracovních postupů, Kontrola hotových výrobků, Balení hotových výrobků a podskupin dle platného balícího předpisu, Hlášení všech neshod, které znemožňují montáž, popř.funkci hotového výrobku. , Váš profil: Schopnost pracovat v týmu, Vědomí spolehlivosti a serioznosti ve vztahu k zákazníkovi, Flexibilita, Snaha učit se novým postupům. , Nabízíme: práci v moderním pracovním prostředí, možnost profesního růstu, vstupní zaškolení dotované stravování ve vlastních prostorech, 5 týdnů dovolené, širokou škálu zaměstnaneckých benefitů (např. příspěvek na penzijní připojištění, podpora volnočasových a sportovních aktivit…), Inf: osobně pátek na 10h do:, Náborového centra pro společnost Brose, Štefánikova 244, 3.p.. Pracoviště: Brose cz spol. s r.o., Průmyslový park, č.p. 302, 742 21 Kopřivnice. Informace: Kateřina Schenkerová, +420 724 809 832.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Středisko volného času Fokus Nový Jičín.

Soud v kauze Fokus se opět nekonal

Fotbalisté Fulneku mohli po výhře s Odrami, kterou viděly tři stovky diváků, slavit vytoužený postup v domácím prostředí.

Souhrn I. B třídy, sk. D: Fulnek si zajistil čtyři kola před koncem postup

Kopřivnice bude mít nové komunitní centrum

Rozsáhlou rekonstrukcí prochází v současné době budova bývalých jeslí ve Francouzské ulici v Kopřivnici. Vzniká tam nové komunitní centrum, ve kterém bude působit pod jednou střechou celkem pět organizací.

Nechci dárek, řekl oslavenec. Peníze nechal poslat na obnovu kostela

I když soud v současné době rozhoduje o trestech pro žháře, kteří vloni zapálili dřevěný kostelík v třinecké části Guty, jedno je jisté ač je památka nenávratně pryč, přesto s trochou nadsázky vstane z popela.  

Derby v Libhošti zvládl lépe Jistebník

Fotbalisté Jistebníku uspěli v novojičínském derby v I. A třídě, skupině B, především díky prvnímu poločasu, po kterém vedli už 4:1 a stopli čekání na výhru. 

Trojitá zlodějská bezostyšnost a uzamčení Beskyd před uhlobarony: videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pondělí 21. května 2018.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT