Smlouva byla podepsána v minulých dnech. První boeingy berlínské letecké společnosti přistanou v Mošnově na podzim. „Máme už smluvně zajištěny zakázky, jejichž hodnota přesahuje sto procent plánovaných tržeb v letošním roce,“ uvedl Daneš Zátorský, předseda představenstva skupiny Geofin, do které patří i Job Air.

Obří hangár v blízkosti mošnovského letiště je jedním z nejmodernějších opravárenských a servisních středisek v Evropě. Centrum zahájilo zkušební provoz letos v březnu. „V současnosti probíhají potřebné zkoušky, optimalizace všech technologií a procesů,“ doplnil Zátorský.

Air Berlin je jedním z největších klientů, s nimiž už má Job Air- Ceam uzavřenu smlouvu. Nízkonákladový přepravce působí na trhu od roku 1978.Množstvím přepravených osob dnes patří k největším německým aeroliniím, provozuje pravidelné letecké spojení v rámci Evropy a charterovou dopravu. Společnost neustále posiluje. Po převzetí aerolinií LTU a švýcarského Belairu se z ní stává globální hráč. „Smlouva je proto významnou referencí, která přivede do mošnovského hangáru další velké letecké dopravce,“ upřesnil Zátorský.

Job Air-Ceam vložila do stavby největšího leteckého servisního střediska ve střední a východní Evropě přes miliardu korun, návratnost je plánována do pěti let. Pro ojedinělý projekt získal investor také možnost čerpat investiční pobídky. Výjimečnost celého projektu byla mimo jiné potvrzena druhým místem v prestižní soutěži Investor roku. Na pravidelné opravy a údržbu sem budou v budoucnu létat letadla až do velikosti Boeing 747. Opravárenská hala je vybavena i pro provádění složitých strukturálních oprav trupu letadel a má unikátní parametry: délku 146 metrů, šířku 80 metrů a výšku 34,5 metru. Po servisu a opravách civilních letadel je ve středoevropském regionu velká poptávka. Job Air-Ceam zaměstnává v současnosti zhruba 130 mechaniků, cílový stav je bezmála čtyři stovky zaměstnanců.