Po dobrých zprávách z kopřivnické automobilky Tatra přišla další příjemná novinka, tentokrát ze Studénky.

Tamní bývalé Vagónce, dnes podniku nesoucímu název MSV Metal Studénka, se po úspěšné reorganizaci opravdu daří. Podle posledních zpráv se z něj stal evropský lídr v oblasti výroby výkovků a výlisků pro železnice.

Podobně jako kopřivnická Tatra, má i MSV Metal Studénka v letošním roce velmi slušně „našlápnuto". Za první pololetí letošního roku navýšil podnik tržby o 11 procent, na téměř 410 milionů korun.

„To je o šest procent více, než bylo v plánu," potvrdil novinku ředitel studénecké kovárny Ivo Lazecký a pokračoval: „Uzavřené kontrakty v prvním pololetí dosáhly historicky nejvyšší hodnoty, v příjmu nových objednávek jsme atakovali hranici půl miliardy korun."

Výrobky studéneckého podniku jsou v poslední době velmi žádané. Ke zhruba dvěma stovkám odběratelů putují do dvaceti zemí světa. „Nově se, díky špičkové kvalitě, komplexnosti sortimentu a příznivým cenám, podařilo proniknout například také na turecký, balkánský a francouzský trh," prozradil ředitel MSV Metal Studénka.

Milionové investice do nových produktů

Management podniku se snaží využít růstového potenciálu tak, aby se navyšovaly objemy tržeb i v dalších letech. K tomu neodmyslitelně patří výroba nových produktů. „Posunuli jsme se na pozici evropského lídra v oblasti výroby šroubovek, háků a podvozkových dílů. Další posílení pozic navíc očekávám díky dodávkám našich nárazníků a táhlových ústrojí, zejména v souvislosti s jejich novými typy, které uvedeme na trh v letošním roce," přiznal generální ředitel MSV Metal Studénka s tím, že vývoj nového nárazníku i táhla trval zhruba jeden rok a na trh by je firma měla uvést na konci září na veletrhu Innotrans v Berlíně, což je největší světový veletrh zaměřený na železniční průmysl. Oba nové produkty, jejichž vývoj byl podpořen dotacemi z Evropské unie, mají zvýšit konkurenceschopnost a obchodní potenciál kovárny.

Silná kondice kovárny umožní v letošním roce také výrazné investice do strojního vybavení, jejichž celková výše dosáhne 66 milionů. Jednat by se mělo především o investice do sériové výroby nového nárazníku a děleného táhla, ale také do energetiky nebo doplňkových technologií, například předkovacích válců pro výrobu háků na bucharu, které přispějí k výraznému snížení fyzické náročnosti na pracovišti a ke snížení zmetkovitosti u této operace.