Cestovní kancelář Vítkovice Tours začala v rámci first momentu prodávat zájezdy na léto 2012 už počátkem října minulého roku.

„Počet lidí, kteří si koupili zájezdy do konce loňského prosince, je srovnatelný s poptávkou, která byla o rok dříve. Situace je ale odlišná od té loňské. Tehdy ještě velcí touroperátoři věřili, že situace v severní Africe se rychle zlepší. Na novou sezonu už někteří z nich začali hledat alternativní destinace. Očekávám proto, že zájem hlavně o dovolené v Chorvatsku bude letos ještě výrazně vyšší než v předchozích letech. Je to poznat i u nás. Zákazníci nakupují letní dovolené už nyní,“ uvedl Libor Šugárek, výkonný ředitel Vítkovice Tours, která se dlouhé roky zaměřuje právě na Chorvatsko, a dodal:

„Ročně prodáme celkem dovolenou asi padesáti tisícovkám zákazníků, v současnosti máme prodáno už více než pětinu z tohoto množství,“ dodal Šugárek.

Až do 15. ledna zákazníci této cestovní kanceláře ušetří proti běžnému nákupu až dvacet procent ceny. Nákupy v rámci first momentu budou pokračovat až do konce března, zvýhodnění se ale bude postupně snižovat.

Cestovní kancelář Čedok zahájila prodej letních zájezdů počátkem prosince loňského roku.

„Prodejní ceny vybraných zájezdů Čedok meziročně snížil, u převážné části ostatních zájezdů se podařilo udržet ceny na úrovni minulé letní sezony. Meziroční snížení cen se týká zejména vybraných leteckých zájezdů do Bulharska, Turecka, Řecka, Andalusie a na Kypr. Nejvíce s Čedokem ušetří zákazníci, kteří si vyberou letecký zájezd do Středomoří na začátku nebo konci sezony. V těchto obdobích dochází k výraznému snížení cen vybraných zájezdů. Ti, kdo stačili zájezd koupit do konce prosince 2011, mohli získat slevu za včasný nákup ve výši až dvacet procent. V lednu sleva za včasný nákup může dosáhnout až patnácti procent,“ upřesnil ředitel marketingu Čedoku Tomáš Brejcha.

Velký zájem je letos podle něj o Turecko a Bulharsko. „Trend z minulých let pokračuje, hodně klientů upřednostňuje kratší pobyty, například osm dní s polopenzí,“ dodal Brejcha. First momenty tvoří podle něj až 35 procent z celkového počtu zájezdů, které Čedok prodává.

Také v třinecké cestovní kanceláři Marted zaznamenali proti minulé sezoně mírné zvýšení prodeje zájezdů v rámci first momentu. „Velká poptávka je po dovolených v Chorvatsku či na Turecké riviéře. „Prodeje v rámci prvního momentu, díky kterým mohou zákazníci proti běžné ceně ušetřit až patnáct procent z ceny, pokračují až do konce března. Rodina s dítětem tak může v průměru za dovolenou ušetřit kolem sedmi tisíc,“ doplnil Miroslav Jůva, ředitel CK Marted.