„Když jsem byla v pátém ročníku ekonomické fakulty VŠB, můj přítel hledal brigádu. Pomáhala jsem mu v pátrání a zjistila, že by bylo možné pracovat v IKEA. Jenže hledali dívku. Šlo o pomocné práce na recepci, zvedání telefonů, vyplňování tabulek… A tak, i když jsem vůbec o brigádě neuvažovala, šla jsem tam. Okamžitě mne nadchla přátelská, neformální atmosféra ve společnosti i fakt, že žádná pozice ve firmě neznamená konečnou, ale další možný postup. Pokud chcete jít dál, máte zde prostě stále šanci.“

A tak Kateřina Ježková zůstala. Z pozice asistentky ředitele obchodního centra později přešla do finančního oddělení a před dvěma lety se stala junior centre manažerkou. „Je to tréninková pozice směřující na post ředitele centra. Byla jsem trénována především na to, abych v rámci naší společnosti Inter IKEA Centre Group šla do jiné země, například do Portugalska, Polska nebo Francie, kde vznikají nová centra. Ale pak se uvolnila tato pozice v Ostravě a já v ní od dubna loňského roku začala působit. Takže můj profesní vývoj byl docela rychlý,“ konstatuje třicetiletá žena, která spolu s pouhými deseti kolegy spravuje obří kolos se 142 obchody.

A jak vlastně takový den ředitelky Avion Shopping Parku v Ostravě vypadá? „Pracovní doba je od devíti ráno. Chodím na půl deváté a jsem tu do šesti, do sedmi… Po příchodu si pustím počítač a odpovím na spoustu došlých e-mailů. Pak většinou máme schůzku, na níž si rozdělíme úkoly. Kromě toho připravujeme marketingové kampaně, zhruba třikrát do roka organizujeme meetingy s nájemci, na nichž je seznamujeme se vším, co chystáme, a ptáme se, co je tíží. A chodíme i čas od času po galerii, ptáme se na pocity lidí, co jim chybí, co bychom měli zlepšit, aby se u nás cítili co nejlépe. A také se podle potřeby jednou za měsíc nebo za dva setkáváme se všemi manažery na stejné úrovni, vyměňujeme si zkušenosti, probíráme výsledky center, komu se jak daří a proč. “

Na jednu ženu je toho opravdu dost. Ale Kateřina Ježková zdůrazňuje, že rozhodně není na všechno sama, každý z kolegů se stará o svůj sektor. „A navíc to mám v Avionu ráda. Mám ráda rušný život kolem sebe, ráda jednám s lidmi. Díky své profesi mohu každou chvíli hovořit s někým jiným, věnovat se rozličné problematice,“ usmívá se ředitelka gigantického komplexu, jehož cílovým zákazníkem je žena.

„Podle toho jsou vybírány obchody, které jsou součástí našeho obchodního centra zaměřeného na rodinu s dětmi, na ženu je cílena naše strategie. Žena však není v centru pozornosti jen jako zákazník, ale také jako zaměstnanec. V rámci České republiky a Slovenska máme čtyři obchodní centra a ta největší v Ostravě a Bratislavě vedou ženy. Cením si toho, že v naší společnosti dostávají šanci všichni, a to bez ohledu na věk. Většina zaměstnavatelů nemá například zájem o mladé dívky, protože se obává jejich odchodu na mateřskou. U nás to není překážkou. Zrovna nedávno bylo jedné kolegyni – mamince – umožněno pracovat z domova. Myslím, že spousta žen by takovou možnost ocenila a vážila si jí. Je to skvělý pocit, když víte, že zaměstnavatel s vámi počítá a snaží se vám vyjít vstříc. I vy pak máte k firmě, v níž pracujete a která k vám takto přistupuje, mnohem vřelejší vztah. Ale to si mnozí zaměstnavatelé ke své škodě neuvědomují. Naše společnost na tomto faktu naopak staví svou strategii. A to je právě to, o čem jsem mluvila na začátku. Žádná pozice ve firmě není konečná, vždy máme šanci jít dál.“