„Vím, co je to divadlo. Fabrika na vzrušení,“ píše autor hry Divadelní komedie Bengt Ahlfors. A přesně podle této filosofie nechá jednat i hlavní postavy tohoto díla, které uvidíme toto úterý v Odrách. Se zmíněnou zásadou vstupuje do děje protřelý inspicient Oskar, který se spolu se svými kolegy v roce 1979 v ošuntělém provinčním divadle snaží nastudovat novou hru. V postavě jejího autora, věčně namazaného Bengta, který není schopný napsat konec své hry, nelze přehlédnout Ahlforsovu sebeironickou střelbu do vlastních řad.
Ale nejen Bengt, i ambiciózní režisérka a ředitelka divadla a všichni herci a herečky, včetně nápovědky paní Janssonové, jsou postavy, které Ahlfors jistě potkal na své celoživotní divadelní pouti. Přesně odpozorované lidské typy. Jsou někdy na zabití, někdy k smíchu, někdy vzbuzují vztek, často lásku a obdiv. Jen zdánlivě tvoří nesourodý spolek, v němž vřou žabomyší spory nebo milostné avantýry. Nakonec je stejně propojí společná touha – pobavit publikum a odehrát dobré představení.
Hra nabízí vtipný pohled do divadelního mikrosvěta, kde jen zdánlivě platí jiná pravidla. Vztahy mezi lidmi jsou stále tytéž, ať stojíte na jevišti nebo sedíte v hledišti. Jen na jevišti je to velice často mnohem náročnější.