Z nově zpevněného povrchu se tak konečně mohou začít radovat nejen lysaři, ale především majitelé chat a provozovatelé hotelových středisek v dané oblasti. Právě pro ně znamenala jízda úzkým „tankodromem" velké utrpení. Silnice je významným komunikačním uzlem o celkové délce 7,5 kilometru, který je součástí takzvaného Bezručova chodníku.

Červená značka vede až na Lysou

Po červené značce navádí turisty na nejvyšší horu Moravskoslezských Beskyd i k významným ostravickým hotelovým střediskům.

V první fázi půjde o celkovou opravu vytížené nástupní komunikace v délce dvou kilometrů.

„Zvažovali jsme, kterou část úseku opravit jako první. Volby padla na spodní část, neboť právě zde trvale žijí někteří naši občané. Také stav silnice byl vyhodnocen jako horší," vysvětlil starosta obce Ostravice Miroslav Mališ.

Komunikace je majetkem společnosti Lesy České republiky.

„Od roku 2008 jsme se snažili vyzývat vlastníka cesty, aby zajistil bezpečnost a plynulost provozu tím, že opraví povrch zmiňované vozovky. Společnost se k dané problematice vždy stavěla pozitivně, ale až nyní se pustila do oprav," popsal situaci starosta.

Práce byly zahájeny začátkem října a s termínem blížícího se zimního období jedou naplno. Do konce listopadu se počítá s částečným rozšířením vozovky, v lesních úsecích s vybudováním takzvaných výhyben a s vyasfaltováním povrchu.

Opravy mají stát tři miliony korun

„Celkové náklady na dokončení byly rozpočtovány částkou tři miliony korun," řekl starosta. Podle něj po turistické komunikaci projde ročně přes půl milionu lidí.

„Je denním pravidlem, a to v průběhu celého roku, že ti první do Ostravice dorazí ranním vlakem s časem příjezdu ve 4.20 hodin, ujdou svoji dávku kilometrů na vrchol a zpět, a v 7 hodin už se zase vracejí domů. Trasa se stala pevnou součástí pravidelných adrenalinových závodů Beskydská sedmička a Adrenalin Cup, což jsou akce celorepublikového dosahu," dodal starosta.

Práce na opravě komunikace mají pokračovat i v roce následujícím, záleží však na další získané finanční částce.