Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Česká pošta balík nedoručí a odškodnění nevyplatí

Havířov - Pošťáci odmítají odpovědnost za chaos ve svých službách. Odeslat balík z havířovské pošty a čekat na něj druhý den v Praze je jako nejistá sázka do loterie, do které by si zřejmě nevsadili ani samotní pošťáci.

21.5.2013
SDÍLEJ:

Příprava balíků stojí paní Josefu Kaniovou čas a peníze a Česká pošta pak balík nedokáže doručit.Foto: Libro Běčák

Josefa Kaniová musí služby České pošty opakovaně reklamovat. Své o tom ví paní Josefa Kaniová z Havířova. Balíky odesílá svému vnukovi poměrně často, v měsíci je jich i několik. Každý má zhruba 10 kilo a pošta si za ně nechá zaplatit. S odvedenými službami to však už tak valné není.

„Vnuk bydlí v Praze na koleji. Proto mu ráda přilepším a posílám mu domácí jídlo. Brzy ráno navařím a napeču a potom to v balíku podám na poště. Aby tam jídlo dorazilo rychle, platím si službu Balík do ruky. Ten má přijít nejpozději do druhého dne od podání. Bohužel, stává se, že někdy dojde později, někdy vůbec. K reklamacím se pošta staví tak, že nemám na žádné odškodnění nárok. Jednou mi vrátili 15 korun, teď už nechtějí dát ani korunu," stěžuje si paní Josefa.

Pošta uznává, že vina v pozdním doručení nebo i nedoručení je na její straně. Přesto trvá na tom, že na odškodnění nemá klient nárok, a to ani z pojištění, které je zaplaceno v ceně. Odvolává se na to, že zodpovídá pouze za poškození zásilky nebo úbytek obsahu.

Ve svých obchodních podmínkách však má i klauzuli, podle které by měla klientovi vrátit plnou cenu, pokud firma nedodrží podmínky sjednané a zaplacené služby. Tím se rozumí i nedodržení garantované doby doručení.

Ke stejné službě však má pošta ještě další reklamační podmínky a v těch nárok na odškodnění odmítá. Klientovi proto může i nadále slibovat, že mu balík doručí do druhého dne, současně jí však za nesplnění tohoto slibu nic nehrozí.

V reklamačním řádu si pošta protiřečí

Nárok na odškodnění pošta odmítá i v posledním, doslova ukázkovém případě. „Tentokrát jsem poslala dva balíky. Bylo to ve čtvrtek 9. května odpoledne. V pátek mi přišla sms, že vinou technických problémů nebudou balíky doručeny včas. Šla jsem se proto přímo na poštu zeptat, co to jsou za technické problémy. Pošťáci začali balíky hledat a jeden se jim podařilo ještě ten den doručit. Druhý však nenašli vůbec. Nedorazil ani do Prahy, ani se nevrátil zpátky. Pošťáci mi opět na vysvětlenou jenom stroze řekli, že si můžu napsat reklamaci a stížnost," doplnila na adresu pošty nespokojená zákaznice.

Zástupci České pošty potvrdili, že se stížností odesílatelky zabývají.

„Řízení ale ještě nebylo ukončeno, a tak k němu nemohu poskytnout konkrétní informace. Informování klienta o podání zásilky a jejím doručování zajišťujeme prostřednictvím elektronického avizování zásilek z centrálního serveru. Elektronická avíza jsou odesílána automaticky po provedení určité operace se zásilkou. První informační avízo je vygenerováno na základě podání zásilky, nikoli podle jejího skutečného pohybu v přepravním procesu," vysvětlila mluvčí České pošty Marta Selicharová.

SMS České pošty o tom, že není schopna balík doručit. Automat pošle omluvu

Pokud není zásilka připravena následující pracovní den do určité doby k doručení, systém vygeneruje omluvné avízo. V den, kdy je zásilka nasnímána u dodací provozovny na pochůzku, je adresátovi zaslána informace o jejím doručování. „Jestliže není adresát zastižen, je zásilka uložena u stanovené pošty, o čemž je také zpraven pomocí elektronického avíza," sdělila Marta Selicharová.

Obhajuje také systém, podle kterého státní podnik nemusí vracet peníze za nesplněnou službu.

„V případě vrácení ceny Česká pošta postupovala správně, protože při oprávněné reklamaci podnik vrátí rozdíl mezi cenou zaplacenou za službu a cenou, která by byla zaplacena dle Ceníku v den podání jako služba Cenný balík. Pokud je hmotnost vyšší než 20 kg, podnik vrátí rozdíl mezi cenou zaplacenou za službu a cenou Cenného balíku o hmotnosti 20 kg. Záporný nebo nulový rozdíl se nevrací," vysvětlila mluvčí.

Autor: Libor Běčák

21.5.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
FOTBALISTÉ VLČOVIC se mohli poprvé v sezoně radovat z vítězství, když doma zdolali celek z popředí tabulky ze Spálova.

Souhrn I. B třídy, sk. D: V Tiché se po emotivním závěru body dělily

Prvňáčci z 1.B třídy Základní školy Komenského 68, Nový Jičín.

Představujeme prvňáčky ze Základní školy Komenského 68, Nový Jičín

Vojáci opětovali palbu. Aktivní zálohy střežily a bránily důležité objekty

/FOTOGALERIE/ Militantní skupiny vysazené v kraji s cílem škodit zajišťovali a v případě přepadení nebo léček palbou ničili záložáci spadající pod Krajské vojenské velitelství Ostrava. I to měli v náplni cvičení Safeguard 2017.

ON-LINE rozhovor s Ivo Vondrákem, hejtmanem a krajským lídrem ANO 2011

Ivo Vondrák, hejtman Moravskoslezského kraje a lídr hnutí ANO 2011 za Moravskoslezský kraj jako host on-line rozhovoru Deníku odpovídal na dotazy čtenářů.

Nový Jičín se konečně dočká nových bytů

Útlum nabídky nových bytů končí. Zkušený developer nabízí bydlení v zahradě se vzrostlými stromy.

Vedoucí Studénka v derby přejela mladé Ďábly

Kdo se mu prozatím postavil do cesty, toho nemilosrdně smetl z cesty. Studénecký vagón nadále kráčí novou sezonou krajské ligy bez jediného zaváhání, když naposledy uspěl v derby v Novém Jičíně, kde tamní B tým porazil 7:1.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení