Jeden z výdobytků moderní doby tam postupně mění tradiční podobu vyučování. Zatímco na jiné škole by jedenáctiletou Karolínu Mrázovou učitel přinejmenším požádal, aby elektronický přístroj vypnula, teď se dívka při vyučování bez tabletu neobejde. „Moc se mi používání tabletu líbí, je to lepší než nudné učebnice," popisuje Karolína Mrázová, která s nadšení popisuje, jak vypadá hodina matematiky s tabletem. Její spolužačce z šesté třídy Barboře Dostálové se nová metoda vyučování rovněž zamlouvá. „Je to lepší, že máme jeden tablet a nemusíme nosit tolik učebnic," vykládá jedenáctiletá žačka.

Netradiční forma výuky funguje ve Starém Městě už zhruba než rok. Tamní škola se jako jediná z okresu zapojila do pilotního projektu nakladatelství Fraus. Výuka s interaktivní učebnicí v tabletu měla plně nahradit tištěnou učebnici. Zatímco loni používali tablety jen šesťáci, od nového školního roku spustila škola vyučování s moderní technikou na celém druhém stupni. Žáci i učitelé jsou totiž z nových možností vesměs nadšení.

„Tablet je věc, která otevírá další možnosti. Jsou v nich nainstalovány různé aplikace, které při výuce využíváme. Když se žáci ve fyzice nebo chemii učí o nějakém jevu, můžou si to v tabletu rozkliknout a vidí, jak funguje v praxi," upřesňuje ředitelka školy Barbora Mazurová.

Škola aktuálně vlastní čtyřicet tabletů. Loni si děti mohly tablety odnést i domů, v novém školním roce jim je škola půjčuje pouze při výuce. Zejména rodiče tak nemusí řešit zodpovědnost za poměrně drahý přístroj. Některé děti navíc už doma mají svůj vlastní tablet. Ředitelka školy připouští, že tablety můžou děti svádět například k hraní her. „Ale dá se to ukočírovat, záleží na učiteli, jaký styl výuky zvolí," myslí si Barbora Mazurová. Hlavní výhodu nové formy výuky vidí v interaktivitě. „Výuka se zásadně liší. Když dítě dostane papírovou učebnici, tak ji doma otevře jen někdy. Ale když mají žáci učebnici v tabletu, jsou zvědaví. Rozklikávají si odkazy, přepíná je to mezi obory," tvrdí ředitelka školy. Když se žáci například učí v dějepise o strojích, můžou se na tabletu podívat, jak pracovaly z hlediska fyziky.

a nový styl výuky si zvykají i učitelé. „Ze začátku to bylo náročné, ale pak to jde samo. Mnohé aplikace v tabletu dětem pomáhají, navíc se dají tablety propojit s interaktivní tabulí," podotýká zástupkyně ředitelky Jana Hložková. Jedna věc ale zůstává stejná – písemky se stále píšou na papír.