„Jedná se o záchytné systémy, které letos firma uvedla na trh po několikaletém vývoji a testování. Nesou značku AM a jsou lehčím a bezpečnějším pokračovatelem u nás nejrozšířenějšího typu NH4. Svodidla jsou vyrobena z mikrolegované oceli, což je materiál s vyšší pevností než ocel používaná pro výrobu svodidel NH4," upřesnila mluvčí ostravského ArcelorMittalu Barbora Černá Dvořáková.

Generální ředitel AMDS Libor Černý doplnil, že se firmě podařilo vyvinout velmi kvalitní záchytný systém za velmi příznivou cenu. „To vítají nejen investoři, ale i montážní firmy, protože metrová hmotnost systému typu AM je až o 50 procent nižší než u starších typů," vysvětlil Libor Černý.

Nová svodidla podle něj splňují veškeré evropské normy. Uspěla při bariérových zkouškách za použití osobních vozidel, nákladních vozidel i autobusu. Například index prudkosti nárazu, který přesně určuje, jaký má náraz vliv na posádku vozidla, je ve všech případech lepší než u systému NH4. „Svodidla typu AM navíc mají stejný tvar jako nejrozšířenější typ NH4, takže je lze snadno napojovat na stávající systémy. Pro údržbu silnic je to tedy nejjednodušší řešení," uvedl dále Libor Černý.

AMDS CR dodala na stavbu silnice R 48 Rychaltice Frýdek-Místek více než 400 tun svodidel typu AM. Silnice by měla být zprovozněna v závěru letošního roku.