V areálu vznikne osm set parkovacích míst. Už je známa i otevírací doba obchodů, investor na dotaz Deníku také přiblížil další průběh prací i termín budování tolik diskutované světelné křižovatky.

Přestože do zahájení provozu schází ještě řada měsíců, mnozí řidiči a také starostové okolních ostravských městských částí a obcí na Opavsku s obavami sledují dění na staveništi.

Centrum bude po otevření minimálně rok napojeno pouze na frekventovanou Hlučínskou ulici, a to prostřednictvím poměrně komplikované světelné křižovatky u řeky přes řeku Odru. Již nyní důležitá spojnice mezi Opavou, Hlučínskem a Ostravou zažívá v době dopravních špiček kalamitní situace. Podle starostů přinese otevření obchodního centra další komplikace. Současně vyjádřili údiv nad tím, že investor získal veškerá povolení.

ZHORŠENÍ? PRÝ NE!

Podle investora by ale ke zhoršení nemělo dojít. S tím souvisí i plánovaná otevírací doba obchodů. „Outletová aréna počítá s otevírací dobou od deseti hodin ráno do osmi hodin večer, takže nehrozí zvýšený počet motoristů v době ranní a odpolední dopravní špičky,“ uvedl Roman Vachta, projektový manažer investorské společnosti TK Development, který se odvolává i na odbornou studii.

„Dopravní připojení outletové arény bylo odborně posouzeno specialistou na řešení dopravy, který vzal v úvahu všechny možné varianty dopravy a toto řešení schválil. Stávající komunikace Hlučínská a Slovenská projdou rozsáhlými úpravami, a zároveň bude lépe koordinována činnost světelných signalizačních zařízení na sousedních křižovatkách,“ řekl Vachta.

Outletové centrum pod drobnohledem DeníkuVýstavba outletového centra postupuje raketovým tempem. Co se nyní děje na staveništi, jsme zjišťovali u Romana Vachty, projektového manažera investorské společnosti TK Development.
„V současné době byly dokončeny práce spojené se zakládáním stavby na pilotech. Nyní probíhají montáže nosné konstrukce budovy z prefabrikovaných dílců, práce na monolitických konstrukcích, jako je retenční nádrž, trafostanice, nádrž stabilního hasičského zařízení a podobně,“ řekl Vachta a dodal: „Zároveň se provádějí přípravy podkladu vnitřních částí budovy pro následné lití betonových podlah. Souběžně probíhá příprava na vnitřních komunikacích objektu a parkovišti.“ Koncem dubna budou podle Vachty zahájeny práce na instalacích střešního a obvodového pláště vybraných segmentů outletové arény. 

KŘIŽOVATKA

Co se týká světelné křižovatky, z níž mají starostové největší obavy, s její stavbou se začne koncem července.

„Realizace je záměrně plánována na období letních prázdnin, kdy se předpokládá nižší provoz. Neočekáváme, že budou řidiči nějak výrazněji omezeni, a pokud ano, bude se jednat pouze o krátkodobé omezení v řádu minut při přeskupování techniky a podobně. Generální dodavatel počítá i s nočními pracemi u vybraných činností, které to umožnují,“ dodává Vachta.

Ve stejném termínu začnou i práce ve Slovenské ulici, kde vznikne směrem k outletovému centru další odbočovací pruh.

NAPOJENÍ

Současně s výstavbou outletového centra pokračují i další jednání o druhém trvalém napojení z okružní křižovatky nad dálnicí D1.

„Ředitelství silnic a dálnic ČR, Správě Ostrava byla předložena dokumentace variantních řešení dopravního napojení Outlet Arény. Tato projektová dokumentace byla postoupena k posouzení našemu speciálnímu oddělení, konkrétně samostatnému oddělení technické podpory provozu,“ uvedla Nina Ledvinová z Ředitelství silnic a dálnic ČR, podle které je také projednáváno dočasné napojení outletového centra na rameno okružní křižovatky D1. „V tomto případě by bylo napojení zřízeno na dobu určitou jen po dobu výstavby outletového centra,“ dodala Ledvinová.