Partneři z Ostravy se vodácké zábavy rozhodli účastnit potřetí. „Poprvé jsme vyjeli s indiánským plavidlem Indíra, podruhé s Ostravskou příšerou, která tehdy byla čtvrtá nejlepší. Pro letošní ročník jsme vymysleli Kolotoč,“ uvedla Nováčková s tím, že opět u toho nechyběly děti Anička (8), Adélka (9) a Eliška (11).

„Polystyrenové desky, kus elektrikářské cívky, slunečník, houpací koníci, tatrovka, bublifuk“ popisovala materiál pro výrobu Kolotoče. Nejdůležitější prý bylo rozložit vše tak, aby se konstrukce na řece nepotopila. I proto jízdě předcházel test na přehradě v Brušperku, který se autorům plavidla prodražil o dvě stokoruny.

Jeden z válečných bojů druhé světové války na hradě Starý Jičín.
OBRAZEM: Hrad se ocitl v době války

„V okolí Ostravy bylo těžké dostat se s tím až k vodě. Sotva jsme u břehu zastavili a Kolotoč vyložili, už na nás přijeli policisté. Pokutu nám sice dali, ale vzali v potaz i naše polehčující okolnosti…“ líčila Nováčková, z jejíž hlavy vzešel nápad na letošní plavidlo. Partner pak podle ní obstaral hlavně technické záležitosti.

Na slavnosti řeky Ostravice vyrazil Kolotoč v plné parádě, přičemž na hladině zůstaly na konstrukci děti a dospělí je jistili z vody. Oba v neoprenu; dělali podle svých slov motor. „Máme vodácké kořeny a jsme na mokro zvyklí,“ komentovali to. Letošní jízdu netradičních plavidel měli za vydařenou a chystají se na další.

Historicky první podsládková Ostravaru Klára Chudá.
Historicky první podsládková Ostravaru: Je radost tahat si takovou práci domů!