Na oblíbené cyklostezce podél řeky Ostravice ve Frýdku-Místku se míchají cyklisté, bruslaři, chodci i maminky s kočárky. Barevné rozlišení povrchu pro chodce a zvlášť pro cyklisty však v některých úsecích chybí. A to i tam, kde se pohybuje nejvíce lidí.

„Myslím si, že by bylo dobré, kdyby se to rozdělilo. Někdy tu je hodně lidí a může to být nebezpečné,“ podotkla jedna z chodkyň.

Cyklostezka kolem řeky Ostravice je sdruženou cyklostezkou, což znamená, že se po ní pohybují jak cyklisté, tak i chodci a bruslaři.

„Barevné vyznačení prostoru zvlášť pro cyklisty a zvlášť pro chodce není v tomto případě možné, protože stezka není dostatečně široká. Vyznačený pruh pro cyklisty a pro chodce musí šířkově odpovídat příslušným normám,“ upřesnila mluvčí frýdecko-místeckého magistrátu Jana Matějíková s tím, že i kdyby to možné bylo, přistoupilo by město spíše k nástřiku než k výměně dlažby.

Barevně odlišené pruhy nejsou například ani na frekventované cyklostezce okolo přehrady Olešná.

Stezky s odděleným provozem se v tuzemsku většinou budují s odlišným povrchem. Pruhy pro chodce jsou, stejně jako chodníky, ze zámkové dlažby, pruhy pro cyklisty mívají asfaltový povrch. Jen tam, kde cyklopruh vznikl ze stávajícího chodníku oddělením bílou vodorovnou čarou, se povrch neliší.

Lidé by měli mít podle odborníků na bezpečnost dopravy hlavně na paměti, že na cyklostezce pro pěší a cyklisty se jezdí či chodí vpravo. Kolo, i to s elektropohonem, není většinou slyšet, a tak pokud cyklista předjíždí, měl by raději nechat bezpečný odstup od předjížděného.

U in-line bruslařů či maminek s kočárky je důležité, aby se pohybovali vpravo a nechali cyklistům dostatečný prostor pro bezpečné předjíždění.