O protestním shromáždění svolávaném na dnešní 15. hodinu na smyčku tramvají Vřesinská a pochodu ulicí Ke Skalce (místu bydliště odpůrců stavby) se diskutuje i na webu na fórech o českých dálnicích a moravskoslezských stavbách.

Pochází odtud také informace, že hlavní odpůrce, ing. arch. Dušan Richtár, by měl momentálně pobývat v USA. Jeho žena asi zůstává v Ostravě a cítí se zde být kvůli demonstraci „ohrožena na zdraví i majetku“. Údajně proto požaduje policejní ochranu.

Frenk, což je podle dostupných poznatků Tomáš Freisler ze spolku Skalka, blokujícího Prodlouženou Rudnou, píše na internetu, že by se také rád protestu zúčastnil, ale „chodí z práce až kolem šesté“. A poznamenává, že on nikomu do obýváku neleze…

Odpůrci stavby deklarují svou vůli dohodnout se a získat i nemalé odškodnění. „Není to za to, že něco odblokujeme. Připraví mě o pozemek, má nemovitost ztratí dva tři miliony na ceně a budu mít trvale zhoršeno životní prostředí,“ tvrdí na webu Frenk.

Nina Ledvinová z pozice mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ČR uvádí, že je podána nová žádost o zahájení vyvlastňovacích řízení na věcná břemena pozemky ve vlastnictví odpůrců a čeká se mimo jiné i na vyjádření vyvlastňovaných.

Prodloužená Rudná, jak Ledvinová podotýká, je až na oněch 414 metrů zcela hotova od loňského listopadu. „Po získání stavebního povolení bude na základě výzvy správce stavby hned dokončena,“ říká. Termíny jsou však samozřejmě „ve hvězdách“.

Komunikace I/11 je první realizovaná stavba v historii minimálně v našem kraji , kterou místo zprovoznění uzavřeli závorami. ŘSD průběžně kompenzuje zhotovitele kvůli jejich bankovním zárukám a pojištěním (ne za ušlý zisk či neprovedené práce).

„Údržba této komunikace prozatím nestojí nic. Ještě nemáme ani předány všechny stavební objekty. Připravujeme ale už soutěž na zjištění nepřetržité hlídací služby a počítáme zde také se základní údržbou kosením stromů a křovin,“ líčí Ledvinová.

Nevyužívaný nový asfaltový koberec podle ní netrpí. „Pochopitelně je lepší, když se zajede, podmínkou to ale není. K rozpadu asfaltu nedochází ani u zatížených komunikací. A my předpokládáme, že se ve stavbě bude brzy pokračovat,“ dodává Ledvinová.

Všechny články na téma Prodloužená Rudná najdete zde