Betonové autobusové zastávky vznikly za socialismu v celé Rudné ulici v Ostravě jako „umělecké“, každá má jinak ztvárněný vnitřní reliéf. Mezi obvody Svinov a Poruba zůstávají tři (čtvrtá zmizela při stavbě dálničního přivaděče) a jen jediná Polanecká slouží nadále svému účelu. Zajíždí zde na znamení linka 445 z Havířova.
Komu vůbec patří?
„Řešíme, komu vůbec majetkově patří,“ sdělil svinovský starosta Radim Smetana. Radnici totiž nedávno kontaktovali policisté právě kvůli havárii na zastávce Polanecká (výsledkem byla zbořená zeď) a obvod předpokládá, že toto dlouhodobě jinak nevyužívané místo je v jeho správě. Tak to mají se zastávkami ostatní obvody Ostravy.

„Ty naše máme všechny řádně opraveny. Pokud se ukáže, že tato je taktéž svinovská a nadále využívaná, bude samozřejmě snaha ji rekonstruovat,“ řekl Smetana k Polanecké. Zde stále zbývá původní „bobek“ k sezení. Jinak je to na ní i v jejím okolí vše v bídném stavu.
Reliéfy "upravili" sprejeři
Dojít se dá odtud dolů pod most ke stanici Jelínkova. Kousek za prvním sjezdem z Rudné na Porubu jsou dvě podobné zastávky. Beze jména či jízdních řádů, jen se starými reklamami a čerstvými výkaly. Reliéfy jsou pokryty sprejerskými výtvory, střechy i stěny poznamenané zubem času a nedostatkem údržby. Pěší se tu, s výjimkou bezdomovců tábořících nedaleko, nepohybují.

„Provoz na nich byl již ukončen,“ informovala Tereza Šnoblová za Dopravní podnik Ostrava. Obecně podle ní platí, že podnik ani není majitelem žádných autobusových zastávek jako takových.
Příměstskou linku 445 Havířov Poruba a zpět, která obsluhuje i zastávku Polanecká, provozuje ČSAD Havířov v systému ODIS.
Jedinečné objekty
Živý on-line magazín Ostravské univerzity OU@live přitom uvádí, že řečené zastávky jsou „jedinečné objekty zasluhující pozornost uměnímilovného oka“.
Vyzdvihuje jejich architektonické ztvárnění s důrazem na neopakující se plastiky. A žehrá nad jejich dnešním estetickým i technickým vzhledem, které nezachraňuje ani graffiti.