Jádrem ostravské U6 zůstávají dvě plynová pístová obří dmychadla z let 1938 a 1948. Novinkou je část zaměřující se na lodní dopravu. Každý si zde může vyzkoušet závod na šlapadlech, nebo se vžít do role kapitána lodi.
Kromě lodní dopravy je novinkou infografika a interaktivní prvky, které návštěvníkům blíže představí jednotlivé exponáty.

Lidé mohou nově vystoupat po lávce nad dmychadla a podívat se z unikátní perspektivy jak dovnitř dmychadla, tak po celé výstavě. „Z důvodů udržitelnosti projektu jsme expozici nemohli obnovit dříve. Ty nejlepší věci zde zůstaly, ty dobré se trochu upravily a ty nejhorší zanikly. Výstava se tak zkoncentrovala,“ uvedl Jan Světlík, generální ředitel Cylinders Holding a člen dozorčí rady DOV.
Dalším novým prvkem v U6 je kromě obráběcí dílny i kovodílna, kde si návštěvníci vyzkouší stříhání, ohýbání nebo ražení plechu. Součástí znovuotevření U6 je i druhý ročník „Industriády“ – akcí pořádané na podporu industriálních památek v českém a polském příhraničí.

Renovace Malého světa techniky U6 se uskutečnila díky projektu Postindustriální dědictví příhraničí. V rámci tohoto česko-polského projektu byla už dříve vytvořena společná turistická trasa s názvem Stezka uhlí a oceli, na které se nacházejí destinace provázané industriální historií a hornictvím.