Nefiltr je podle nového sládka spodně kvašený nefiltrovaný ležák s původní stupňovitostí 11,6 % a s obsahem alkoholu 5,1 %.

„Hledali jsme typ piva, který si budou lidé pravidelně vychutnávat a nám na delší dobu rozšíří nabídku našich piv," vysvětlil Roman Richter. Nefiltr je podle něj pivo, které má základ v tradiční ostravské receptuře.

Roman Richter je sedmnáctý sládek ve 116leté historii ostravského pivovaru. Novinářům představil Nefiltr.

„Má typický zákal, plnost a příjemnou zakulacenou hořkost. Tím, že jsme při jeho výrobě vynechali jednu část výroby filtraci, zůstává v pivu řada přírodních látek. Nefiltr je pivo, které je blízké tomu, jaké máme v ležáckých tancích," vysvětlil Roman Richter.

Manažerka značky Ostravar Zuzana Cieciotková doplnila, že lahvový Nefiltr by se měl v obchodech prodávat zhruba o korunu dráže než ležák. „Tedy v cenách od 14,90 do 15,90 koruny. Za půllitr čepovaného nefiltru by pak zákazníci restaurací a hospod měli platit od pětadvaceti do sedmadvaceti korun," upřesnila Zuzana Cieciotková.

Nový nefiltrovaný ležák začne Ostravar rozvážet do hospod a restaurací už koncem tohoto týdne. S novým pivem by se tak jejich hosté mohli postupně setkávat od konce března.

Manažerka značky Ostravar také vysvětlila, že ve zkrácení názvu Nefiltr je možné najít symboliku: „Myslíme si, že my Ostraváci jsme přímí a tvrdí a věci říkáme na rovinu. Proto Nefiltr."

Novému sládkovi Ostravaru je jednačtyřicet let. Do Ostravy přichází ze Slovenska, kde třináct let působil v pivovaru Topvar v Topoľčanech. Ostravar je součástí společnosti Pivovary Staropramen, která je druhým největším výrobcem piva v ČR.