„Most je asi stometrový a pohybují se tu plně naložené nákladní vlaky převážející kontejnery z trajektů v Polsku. Z jedné strany před vjezdem má zatáčku s maximálně šedesátimetrovou viditelností,“ upřesnil svědek Tomáš.

Výletníky v doprovodu tří dospělých zahlédl okolo půl jedenácté jít z cyklostezky na nadjezd přes řeku Ostravici, jenž spojuje nádraží ve Vratimově s terminálem na někdejší šachtě v Paskově.

Bourání ocelového mostu, po kterém se dopravovala hlušina z úpravny Dolu Paskov na haldu v Řepištích na Frýdecko-Místecku, 7. října 2021.
Bourání hlušinového mostu nad tratí Ostrava - Beskydy, byl v havarijním stavu

„Kdyby se nacházeli už v prostřední třetině mostu, stačili by utéct, stihl by strojvůdce zastavit?“ poznamenal k tomu svědek.

Na břehu řeky

Děti s vedoucími se „utábořili“ na západním břehu řeky, kde si u ohýnku opékali snad buřty. „Zpět se museli vracet stejnou cestou někdy mezi druhou třetí odpoledne. Znám to tam, na straně Paskova jsem je nepotkal,“ konstatoval Tomáš.

Most u železniční vlečky ke kontejnerovému terminálu v Paskově, kudy procházeli dětští výletníci pod vedením dospělých.Zdroj: Snímky čtenáře

Výletníky sice osobně nekontaktoval, nicméně pořídil jejich fotky – i na inkriminovaném mostě, kde je vstup zapovězen už z principu.

Průjezd soupravy

„Když vidíte průjezd soupravy, je jasné, že byl vyprojektován čistě pro vlak, přesně na míru. Věděli to rodiče těch dětí?“ říkal svědek, jemuž vadili i dospělí jsoucí tu špatným příkladem.

Ilustrační foto
Frýdek-Místek: Z podnikání sešlo a zůstaly milionové dluhy

Most, jak informoval mluvčí společnosti PKP CARGO INTERNATIONAL Lukáš Kresač, navazuje na koleje vedoucí k překladišti. „To místo je označeno tabulkami o zákazu vstupu, který je nutno bezvýhradně respektovat. Ještě větší váhu má drážní zákon, který zakazuje do kolejiště vstup neoprávněným osobám,“ vzkazoval.

„Bohužel není v silách ani záměrech nastavené úrovně ostrahy kontrolovat ještě pohyb lidí mimo hranice tohoto areálu,“ doplnil mluvčí PKP CARGO INTERNATIONAL.