„Most je asi stometrový a pohybují se tu plně naložené nákladní vlaky převážející kontejnery z trajektů v Polsku. Z jedné strany před vjezdem má zatáčku s maximálně šedesátimetrovou viditelností,“ upřesnil svědek Tomáš.
Výletníky v doprovodu tří dospělých zahlédl okolo půl jedenácté jít z cyklostezky na nadjezd přes řeku Ostravici, jenž spojuje nádraží ve Vratimově s terminálem na někdejší šachtě v Paskově.
„Kdyby se nacházeli už v prostřední třetině mostu, stačili by utéct, stihl by strojvůdce zastavit?“ poznamenal k tomu svědek.
Na břehu řeky
Děti s vedoucími se „utábořili“ na západním břehu řeky, kde si u ohýnku opékali snad buřty. „Zpět se museli vracet stejnou cestou někdy mezi druhou třetí odpoledne. Znám to tam, na straně Paskova jsem je nepotkal,“ konstatoval Tomáš.
Výletníky sice osobně nekontaktoval, nicméně pořídil jejich fotky – i na inkriminovaném mostě, kde je vstup zapovězen už z principu.
Průjezd soupravy
„Když vidíte průjezd soupravy, je jasné, že byl vyprojektován čistě pro vlak, přesně na míru. Věděli to rodiče těch dětí?“ říkal svědek, jemuž vadili i dospělí jsoucí tu špatným příkladem.
Most, jak informoval mluvčí společnosti PKP CARGO INTERNATIONAL Lukáš Kresač, navazuje na koleje vedoucí k překladišti. „To místo je označeno tabulkami o zákazu vstupu, který je nutno bezvýhradně respektovat. Ještě větší váhu má drážní zákon, který zakazuje do kolejiště vstup neoprávněným osobám,“ vzkazoval.
„Bohužel není v silách ani záměrech nastavené úrovně ostrahy kontrolovat ještě pohyb lidí mimo hranice tohoto areálu,“ doplnil mluvčí PKP CARGO INTERNATIONAL.