Pomoci by k tomu mělo i Memorandum o spolupráci při řešení rozvoje dopravní obslužnosti a železniční infrastruktury v kraji, které včera na konferenci Transport v Ostravě podepsal ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák společně s představiteli Moravskoslezského kraje, Českých drah, Správy železniční dopravní cesty a Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje.

„Na většinu projektů na modernizaci a elektrizaci železnice v regionu by měly jít finanční prostředky z evropských fondů v dalším plánovacím období 2014 až 2020," uvedl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Daniel Havlík s tím, že první peníze by mohly přijít už v roce 2015, protože řada projektů je připravena.

Podle memoranda region především potřebuje optimalizovat železniční trať Ostrava Frýdek-Místek a Frýdek-Místek Český Těšín, dále trať Český Těšín Dětmarovice, modernizace a elektrizace by se měla rovněž dočkat trať Frýdek-Místek Frenštát pod Radhoštěm Valašské Meziříčí, Studénka Veřovice a trať mezi Opavou, Krnovem a Olomoucí.