Budují se železobetonové konstrukce, mosty, nájezdy i povrch komunikací. Práce na výstavbě obchvatu Frýdku-Místku, který svede dopravu jižně za město, jsou v plném proudu. Zpoždění si nikdo nepřipouští. Vždyť už za rok a čtvrt se má otevírat!

Obchvat města je rozdělen do dvou etap, které od sebe dělí řeka Ostravice. První etapu, která se začala stavět na měsíc přesně před třemi lety, vede sdružení firem PORR a Berger Bohemia.

„Před koncem minulého roku se podařilo převést dopravu z původní trasy D56 na nový most, což umožnilo pokračování prací i v zimním období,“ řekl Deníku mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Miroslav Mazal. Kvůli letošní tužší zimě a teplotám, které až na výjimky nevystoupaly do těchto týdnů výrazněji v noci nad bod mrazu, je podle něj stále omezená řada technologických postupů a prací na stavbě. Dílčí termíny však konsorcium firem plní, zprovoznění dálnice D56 a D48 v roce 2022 je tak stále platné.

Mosty a násypy

Tato etapa má být hotová v lednu příštího roku, termíny se ale daří držet i u prací na druhé etapě, kterou mají na starost Strabag a Eurovia. Tam sice v zimě nepokračovaly zemní práce, ale o to více se „makalo“ na výrobě a montáži ocelových konstrukcí budoucích mostů. Pracovalo se i u betonových mostů na stavbě samotné.

U Dobré na Frýdecko-Místecku pokračovala 13. dubna 2021 výstavba obchvatu města Frýdku-Místku (II. etapa).U Dobré na Frýdecko-Místecku pokračovala 13. dubna 2021 výstavba obchvatu města Frýdku-Místku (II. etapa).Zdroj: Deník/Lukáš Kaboň

„Kromě několika krátkých přestávek, kdy stavbu zasypal sníh, nebo byly teploty pod bodem mrazu, se pokračovalo v betonáži a montáži některých mostů,“ popsal Miroslav Mazal práce za řekou. Po nezbytné údržbě po zimě se už opět začalo i s návozem materiálu do násypů. Tím však práce v podstatě teprve začínají. „V roce 2021 je třeba očekávat asi dvojnásobný stavební výkon, což se jistě projeví zvýšenou dopravní zátěží,“ upozornil Mazal. I tato, technicky o něco možná náročnější etapa má být do letního zprovoznění v příštím roce hotová.

Největší dopravní stavba v celém kraji vyjde asi na čtyři miliardy korun a pomůže městu zbavit se nemalé části z až padesáti tisíc aut, která denně projíždějí centrem Frýdku-Místku po stávající čtyřproudové silnici. A to mnohdy i za dalších stavebních komplikací ve městě.