Souprava tažená lokomotivou Rosnička vyjede ze Šumperku v 7.45 hodin. Do Jeseníku přijede o půl jedenácté a o čtvrt na dvanáct dorazí na konečnou v Mikulovicích. Pak vlak čeká obrat do Ostružné a zpět do Jeseníku. Na zpáteční cestu se souprava vydá deset minut po patnácté hodině.

Mezi cestujícími bude doprovod v dobových kostýmech. Lidé budou mít možnost vidět zbrojení parní lokomotivy vodou nebo její otáčení na točně v Lipové-lázních. Slavnostní přivítání čeká vlak v Hanušovicích, Jeseníku a Mikulovicích.

Kdo ukončí jízdu v Jeseníku, toto z nádraží odveze turistický vláček do centra města. Od devíti hodin do pozdního večera se zde budou konat středověké slavnosti.

Slavnostní otevření nové knihovny v Šumperku.
Za novou knihovnu v Šumperku nedostali někteří zaplaceno

„Návštěvníci se mohou těšit na rytířské turnaje, řemesla, dobovou hudbu, tanec, akrobaty, přijedou i sokolníci s dravci. Akci zakončí ohňová show,“ pozval na akci ředitel Městských kulturních zařízení Jeseník Jiří Juráš.

Železnice měla v době svého vzniku pro Jesenicko velký význam. Světu přiblížila region, který byl zejména v zimě těžko dostupný. Rozvoj umožnila místním lázním i podnikům.

„Firmě Regenhart a Raymann vyrábějící jemné plátno damašek se díky nové železniční trati zjednodušila cesta k odbytu po celé rakousko-uherské monarchii. S otevřenou náručí železnici přivítali i podnikatelé, kteří v kraji pod Šerákem těžili zejména mramor a žulu,“ stojí v pozvánce na nostalgickou jízdu na webu Českých drah.

Přelomová byla stavba Slezského Semmeringu i pro turistiku, což byla v druhé polovině 19. století nová volnočasová záliba zejména měšťanských vrstev obyvatel.

Skupinový portrét bratří Kleinů (litografie Josepha Kriehubera, 1849)
Slavný rod Kleinů představí film
Ilustrační foto
Lidé na Zábřežsku už nemusí převařovat vodu, je v pořádku