„Počet střetů vlaku s osobou již od začátku roku dosahoval nezvykle vysokého počtu. Zatímco v lednu předchozích let se událo na železnici průměrně 23 střetů, tak letos Drážní inspekce během prvního měsíce evidovala celkem 33 střetů vlaku s osobou, což znamená nárůst o více než třiačtyřicet procent. Současně s nárůstem nehod se o sedmadvacet procent zvýšil počet usmrcených. Nepříznivý vývoj této statistiky pokračoval i v následujících měsících, přičemž svého dosavadního maxima dosáhla statistika v červnu, kdy se událo 33 střetů, při nichž zahynulo 29 osob, což je druhý nejvyšší počet usmrcených za jeden měsíc od roku 2008," konstatoval Drápal.

Na stejném místě

Zatím největší letošní tragédie se odehrála v Šenově na Ostravsku, kde 4. února lokomotiva smetla muže a ženu. „Došlo ke střetu lokomotivy se dvěma osobami, které přecházely přes trať v prostoru veřejnosti nepřístupném," uvedl Drápal. Žena na místě zemřela, muž utrpěl zranění. Shodou okolností u Šenova se v srpnu odehrála podobná tragédie. „Ve stejném úseku došlo ke střetu osobního vlaku s mužem, který zraněním podlehl. Stalo se tak v místech, kde je vstup lidí do prostoru dráhy zakázán. Nehoda se udála zhruba jeden a půl kilometru od místa únorového neštěstí," dodal Drápal.

Na kolejích umírají sebevrazi i lidé, kteří se pouštějí do neuvěřitelného hazardu. „Příčinou naprosté většiny nehod je nedovolený vstup do prostoru dráhy. V řadě případů se jedná o přecházení přes koleje v místech, která k tomu nejsou určena, tedy mimo železniční přejezdy a přechody, anebo jde o chůzi po kolejích kvůli zkrácení cesty. Z dlouhodobých statistik Drážní inspekce dále vyplývá, že přibližně jedna třetina střetů je způsobena osobami, které jednají v sebevražedném úmyslu," uzavřel mluvčí Drážní inspekce.