Ekologická organizace má ještě možnost podat kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu, ta už ale nemá odkladný účinek, byť jej soud může na návrh stěžovatele přiznat. Zahájení stavebních prací by to ale nemělo zdržet. Také ústavní soud už před několika týdny zamítl část žaloby Dětí Země.
Rozhodl, že zařazení stavby na seznam vládních priorit, které nemusí projít novým procesem posouzení vlivů dopravních staveb na životní prostředí, bylo v souladu se zákonem. Postačí souhlasné stanovisko ministerstva životního prostředí.
KDO OBCHVAT POSTAVÍ?
Výstavba druhé etapy obchvatu řeší trasu od lokality Letná u výpadovky na Frýdlant nad Ostravicí přes katastr Starého Města a řeku Morávku až po napojení na dálnici na Český Těšín v Dobré. Část trasy povede přes přírodní památku Profil Morávky, což bylo také předmětem letitých sporů.
Zatím není jasné, kdo tento více než čtyřkilometrový úsek postaví. Poté, co původně vybraná společnost na výstavbu druhá etapy obchvatu na přelomu roku odstoupila od smlouvy, Ředitelství silnic a dálnic vypsalo nový tendr.
„Máme rozhodnuto o vítězi výběrového řízení s tím, že předpokládáme, že bychom v srpnu podepsali smlouvu se zhotovitelem a v září bychom pak stavbu zahájili,“ uvedl v minulém týdnu při návštěvě Frýdku-Místku pověřený generální ředitel ŘSD Radek Mátl. V registru smluv se ještě smlouva neobjevila. Zahájení stavby se plánuje na konec září.