V této chvíli totiž probíhá pouze zkušební provoz. Původně měl být zahájen 31. prosince, nakonec byl ale spuštěn o několik dnů dříve.

Jak Deníku řekla Nina Ledvinová z Ředitelství silnic a dálnic, ostrý provoz začne do tří měsíců. „Předpokládáme, že zkušební provoz bude ukončen do 31. března 2017," uvedla Ledvinová.

Podle Lenky Sikorové z moravskoslezské policie by informace o přestupcích měli zpracovávat policisté z dálničního oddělení, kteří je dále postoupí na ostravský magistrát. Zde pak úředníci rozhodnou o sankci. „Zkušební provoz má prověřit fungování systému, průchodnost dat, důležité je i zjištění četnosti přestupků," řekla Sikorová.

Na měření rychlosti upozorňují před tunelem světelné informační tabule. O radarech informuje i navigace v autech.

S měřením úsekové rychlosti se původně počítalo již při otevření dálničního tunelu. Instalované zařízení se však nenacházelo v takovém stavu, aby na základě jeho měření bylo možné hříšníky pokutovat.

„Zařízení bylo v pilotním projektu osazeno na zkoušku bez homologace a metrologického ověření. Vzhledem k tomu, že vykazovalo celou řadu nestandardních reakcí a nepřesností, bylo demontováno, opraveno a použito na jiném místě," sdělil Jan Studecký z Ředitelství silnic a dálnic. O záměru nasadit moderní měřící systém informoval již na počátku roku 2015 ředitel moravskoslezské policie Tomáš Kužel, který tehdy zdůraznil, že měření rychlosti v tunelech je důležité. „Tunely patří k nejrizikovějším místům. Při nehodách hrozí požáry, pro složky integrovaného záchranného systému je zásah v tunelech komplikovanější než jinde," vysvětlil Kužel. Nový systém měl být spuštěn letos v květnu, komplikace ale způsobilo odvolání neúspěšného uchazeče o zakázku. Zahájení provozu se tak posunulo až na konec roku.