Posádka A320 se po letu na trase z Brna do Ostravy připravovala k dosednutí na ranvej letiště v Mošnově. Po postupném klesání k dráze, podle magnetického směru označené 04, musela manévr přerušit, protože přistání by nebylo bezpečné. Těsně před tím totiž v protisměru přistál ultralehký stroj Ultralight TL-3000 Sirius s imatrikulační značkou OK-RUA23. Protože nebyla jistota, že ultralight stačí opustit ranvej včas, letoun A320 nemohl přistát.

Pilot proto ve výšce zhruba 500 metrů na zemí přistávání ukončil a prudce vystoupal do bezpečné výšky, aby mohl přistání opakovat. Letoun provedl okruh k opětovnému přiblížení a bez dalších potíží na druhý pokus dosedl na ranvej.

Velká dopravní letadla v pravidelném provozu mají zpravidla přednost před ostatními letouny. Pilot ultralightu před svým přistáním provedl v blízkosti letiště několik okruhů. Letovým dispečerem byl zřejmě informován o blížícím se dopravním letadlu. Přistání a vyklizení dráhy však patrně neproběhlo tak rychle, jak bylo třeba.

Ke kolizní situaci přímo nedošlo, protože byla včas odvrácena. Asi se však bude vyšetřovat, zda na situaci nese někdo vinu. K podobným situacím by docházet nemělo, zvláště pak ne na letišti s tak nízkou hustotou provozu.
Snímek zachycuje pozici obou letadel tak, jak ji zaznamenal server Flightradar24.

Řízení letového provozu (ŘLP) ještě k události nevydalo žádné oficiální stanovisko a letecký dopravce vyčká návratu své posádky. „Zatím jsme k tomu z ostravské věže ŘLP neobdrželi žádnou zprávu. Více informací budeme mít asi v pondělí," sdělil Deníku mluvčí ŘLP Richard Klíma.

Také letecký dopravce, jehož letadlo muselo přistání opakovat, čeká na podrobnější zprávu.

„Posádka je nyní na trase svého letu. V této chvíli proto nemůžeme událost komentovat. Nedošlo však k žádné kolizní situaci. Více budeme vědět až po návratu posádky," řekla mluvčí společnosti Travel Service Vlaďka Dufková.