VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do podzimu čeká řidiče na silnicích peklo. Na rekonstrukce má kraj 1,2 miliardy

Stavební ruch na cestách v kraji bude až do konce října mimořádný, vyžádá si uzavírky a mnohá dopravní omezení. Téměř 105 milionů korun ze svého rozpočtu, 215 milionů od státu a 941 milionů korun z evropských fondů dá letos Moravskoslezský kraj na rekonstrukce a modernizace silnic II. a III. třídy.

15.6.2018
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Kucej

Téměř 105 milionů korun ze svého rozpočtu, 215 milionů od státu a 941 milionů korun z evropských fondů dá letos Moravskoslezský kraj na rekonstrukce a modernizace silnic II. a III. třídy. 

„Silnice je ale nutné opravit, technický stav třetiny z nich je velmi špatný. Aby se stav silniční sítě zlepšil, potřebovali bychom přes 4,2 miliardy korun na vozovky a 1,6 miliardy na rekonstrukce mostů,“ říká náměstek hejtmana pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka.

Náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Unucka (vpravo) s ředitelem SS MSK Tomášem Böhmem.
Na snímku náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Unucka (vpravo) s ředitelem SS MSK Tomášem Böhmem.

Nebude oprav příliš mnoho najednou? Vždyť už nyní jsou řidiči v některých lokalitách opravdu zoufalí…
Když to trochu nadsadím, stavět se bude na každém kilometru. Na opravy silnic se nám podařilo totiž získat zhruba 3,5krát více finančních prostředků než v roce 2017, se stejnou částkou počítáme i příští rok. K tomu Ředitelství silnic a dálnic modernizuje svoje komunikace I. třídy, blíží se komunální volby a také města začnou opravovat cesty jako divá. Kraj ale bez ohledu na politiku bude modernizovat silniční síť rovnoměrně v celém regionu, rozhodující bude technický stav. Nejdříve proto přijdou na řadu ty silnice, které jsou v havarijním stavu a mohly by ohrozit bezpečnost provozu.

Správa silnic Moravskoslezského kraje se stará o 2735 kilometrů silnic nižších tříd. Kolik je jich v havarijním stavu?
V loňském roce nechala všechny silnice ve své správě změřit, vyhodnotila nerovnosti, strukturu a poruchy vozovek, vymezila havarijní úseky. Také zjišťovala, kde je nutné přemístit inženýrské sítě, i další ukazatele technického stavu cest. Ukázalo se, že 33 procent silnic je v havarijním stavu. Podle tohoto výsledku jsme sestavili plán generálních oprav silnic II. a III. třídy v ucelených tazích, kdy nejen vyměňujeme vozovky, ale rekonstruujeme i související objekty opěrné zdi, propustky, mosty a křižovatky, překládáme sítě elektřinu, plyn, vodu, kanalizaci. Upravujeme i krajnice, čistíme příkopy, obnovujeme dopravní značení a další.

Řidiči si mnohdy stěžují, že na opravovaných komunikacích nejsou vidět žádní dělníci…
Tahle situace nastává opravdu výjimečně, například když tuhne beton. A stejné, je to v případě, když se čeká na nějaké povolení.

Hrozí v našem kraji uzavírka některého z mostů kvůli havarijnímu stavu?
Správa silnic má v programu na opravu 139 mostů, ani jednomu z nich však nehrozí okamžité uzavření, ve špatném stavu je jich 33. Tři mosty v Ostravě se najednou opravují proto, že by nám propadly vyčleněné finance.

Je možné, aby tak rozsáhlé opravy silniční sítě probíhaly koordinovaně?
Kraj dělá maximum pro to, aby dopravní stavby lidem otravovaly život co možná nejméně. Modernizace silnic vyžaduje mimořádná dopravní opatření a koordinaci jednotlivých staveb. Opravit je ale musíme, jejich technický stav je opravdu špatný, v minulosti se do nich neinvestovalo, nemůžeme to oddalovat. Vytvořit harmonogram prací, výluk a uzavírek, který by vyhovoval všem, je nadlidský úkol. Zvlášť když zákon zakazuje v zastavěných oblastech pracovat v noci, musí se dodržovat technologické přestávky a další pravidla a nařízení. Ale snažíme se tomu ideálu přiblížit.

Spolupracuje kraj také s představiteli obcí a měst, kterých se opravy dotýkají?
Snažíme se o maximální informovanost občanů, řidičů a návštěvníků, aby doprava v kraji byla co možná plynulá a bez kolizí. Využíváme k tomu sociální sítě, mobilní aplikace, dopravní zpravodajství a další komunikační prostředky. Například na Rádiu Dálnice běží specializovaná hlášení jen pro náš kraj, připravujeme i velkou informační kampaň.

V loňském roce jste začali se zavedením kontroly toho, jestli stavební firmy položí při opravách tolik asfaltu, kolik předem slíbí. Pokračujete v tom i letos?
V měření tloušťky speciálním laserovým snímačem, který na milimetry přesně zaměří silnici před pokládkou asfaltu a potom po dokončení nového povrchu, pokračujeme, děláme i zkušební vrty. Ošizený asfalt totiž dlouho nevydrží, vrstvy praskají, začínají se v nich tvořit výtluky a vozovka už se potom nedá zachránit. Možnost přesné kontroly asfaltu laserem se tak stala povinnou součástí nových smluv o opravách silnic.

Autor: Antonín Sacký

15.6.2018
SDÍLEJ:

SERVIS

Potravinářství - Potravinářství Řezník, uzenář 18 000 Kč

Řezníci a uzenáři Řezník. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: z:2.7.2018.A:20.7.2018. Místo výkonu Bílovec. Zájemci o volnou pracovní pozici se mohou informovat telefonicky na čísle 777 010 755 ve dnech PO-PÁ od 7,00 do 15,00 hod. nebo zasílat e-amily: info@lapetgastro.cz. Zaměstnanecké výhody: firemní stravování.. Pracoviště: Lapet gastro s.r.o., Opavská, č.p. 278, 743 01 Bílovec 1. Informace: Petr Mazanec, +420 777 010 755.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 24 000 Kč

Řidiči nákladních automobilů (kromě tahačů) Řidič nákladního automobilu s HR. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 24000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: pracoviště Šenov u Nového Jičína - jízdy pouze v ČR , - Náplň práce - rozvoz střešního materiálu a zboží k zákazníkům a na naše stabilní pobočky, nakládka, vykládka a kontrola materiálu a zboží, vedení knihy jízd, základní údržba vozidla , - Požadujeme - vyučení, řidičský průkaz sk. B, C + E, zkušenosti s HR podmínkou, platný profesní průkaz, minimálně 1 rok praxe jako řidič nákladního vozidla, karta do digitálního tachografu, aktivní přístup k práci i zákazníkům, samostatnost, zodpovědnost, pracovitost, , - Nabízíme - jednosměnný provoz, výkonnostní odměny, věrnostní odměny, zdravotní prohlídky a povinné školení řidičů hradíme za Vás, vyplácení diet dle ZP, pracovní poměr uzavřený na HPP, nástup možný dle dohody, - Své písemné nabídky se strukturovaným životopisem posílejte na e-mail:nadezda.tomankova@salvatorstrechy.cz.. Pracoviště: Salvator střechy s.r.o. - šenov u nového jičína, Jeremenkova, č.p. 12, 742 42 Šenov u Nového Jičína. Informace: Naděžda Tománková, +420 573 501 743.

Gastronomie - Gastronomie Pomocníci v kuchyni 14 900 Kč

Pomocníci v kuchyni Pomocná síla v kuchyni. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 14900 kč. Volných pracovních míst: 5. Poznámka: Z:11.6.2018.A:20.7.2018. Místo výkonu práce Studénka. Vhodné i pro absolventy. Samostatnost, pečlivost, zodpovědný přístup k práci, ochota pracovat. Osobní kontakt na výše uvedené adrese.. Pracoviště: Jolami s.r.o. - restaurace a penzion u nádraží, studénka, Nádražní, č.p. 136, 742 13 Studénka 3. Informace: Jolana Anderovská, +420 605 303 794.

Výroba - Výroba Montážní dělník 21 750 Kč

Montéři kovových konstrukcí Montéři kovových konstrukcí. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 21750 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: Z:18.7.2018. Místo výkonu práce Velké Albrechtice - LUCCO a.s., Místo vhodné i pro zaměstnaneckou kartu., , Fyzicky náročná práce. Zaměstnanecké výhody: Možnost ubytování, dovolená navíc, stravenky., Osobní kontakt po předchozí telefonické domluvě.. Pracoviště: Perso - mb s.r.o. - pracoviště velké albrechtice, 742 91 Velké Albrechtice. Informace: Zdeněk Štika, +420 736 480 049.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Marek Jankulovski - Ilustrační foto.
8

Marek Jankulovski: Baník musí stát na odchovancích

Železniční přejezd ve Studénce. Ilustrační foto.

Nebezpečný přejezd ve Studénce: nahradí ho nový podjezd

Zhodnocení: 17. ročník Colours of Ostrava skončil. Jaký byl?

FOTOGALERIE/ Colours of Ostrava 2018 je za námi. Co se povedlo, a kde ještě vychytat mouchy?

Radegast investuje přes půl miliardy do linky na plechovky v Nošovicích

Pivovar Radegast si nadělí k padesátým narozeninám mimořádný dárek. Za 580 milionů korun postaví novou stáčecí linku na plechovky, kterou by měl zprovoznit v roce 2020, tedy v roce svého významného kulatého jubilea.  

Na Spálovské hody přijeli Spálovští

Hodně veselo bylo v sobotu 21. července odpoledne v první den Spálovských hodů. Spálovští totiž na ně pozvali zástupce ze Spálova, místní části Semil, kterých přijel celý autobus, což je zhruba polovina této místní části, která má 95 obyvatel.

Hasiče zaměstnaly dvě noční nehody

Dvakrát vyjížděli během noci z pátku na sobotu 22. července jednotky profesionálních hasičů z Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje (HZS MSK) na Novojičínsko k nehodám vozidel.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT