VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do podzimu čeká řidiče na silnicích peklo. Na rekonstrukce má kraj 1,2 miliardy

Stavební ruch na cestách v kraji bude až do konce října mimořádný, vyžádá si uzavírky a mnohá dopravní omezení. Téměř 105 milionů korun ze svého rozpočtu, 215 milionů od státu a 941 milionů korun z evropských fondů dá letos Moravskoslezský kraj na rekonstrukce a modernizace silnic II. a III. třídy.

15.6.2018
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Kucej

Téměř 105 milionů korun ze svého rozpočtu, 215 milionů od státu a 941 milionů korun z evropských fondů dá letos Moravskoslezský kraj na rekonstrukce a modernizace silnic II. a III. třídy. 

„Silnice je ale nutné opravit, technický stav třetiny z nich je velmi špatný. Aby se stav silniční sítě zlepšil, potřebovali bychom přes 4,2 miliardy korun na vozovky a 1,6 miliardy na rekonstrukce mostů,“ říká náměstek hejtmana pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka.

Náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Unucka (vpravo) s ředitelem SS MSK Tomášem Böhmem.
Na snímku náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Unucka (vpravo) s ředitelem SS MSK Tomášem Böhmem.

Nebude oprav příliš mnoho najednou? Vždyť už nyní jsou řidiči v některých lokalitách opravdu zoufalí…
Když to trochu nadsadím, stavět se bude na každém kilometru. Na opravy silnic se nám podařilo totiž získat zhruba 3,5krát více finančních prostředků než v roce 2017, se stejnou částkou počítáme i příští rok. K tomu Ředitelství silnic a dálnic modernizuje svoje komunikace I. třídy, blíží se komunální volby a také města začnou opravovat cesty jako divá. Kraj ale bez ohledu na politiku bude modernizovat silniční síť rovnoměrně v celém regionu, rozhodující bude technický stav. Nejdříve proto přijdou na řadu ty silnice, které jsou v havarijním stavu a mohly by ohrozit bezpečnost provozu.

Správa silnic Moravskoslezského kraje se stará o 2735 kilometrů silnic nižších tříd. Kolik je jich v havarijním stavu?
V loňském roce nechala všechny silnice ve své správě změřit, vyhodnotila nerovnosti, strukturu a poruchy vozovek, vymezila havarijní úseky. Také zjišťovala, kde je nutné přemístit inženýrské sítě, i další ukazatele technického stavu cest. Ukázalo se, že 33 procent silnic je v havarijním stavu. Podle tohoto výsledku jsme sestavili plán generálních oprav silnic II. a III. třídy v ucelených tazích, kdy nejen vyměňujeme vozovky, ale rekonstruujeme i související objekty opěrné zdi, propustky, mosty a křižovatky, překládáme sítě elektřinu, plyn, vodu, kanalizaci. Upravujeme i krajnice, čistíme příkopy, obnovujeme dopravní značení a další.

Řidiči si mnohdy stěžují, že na opravovaných komunikacích nejsou vidět žádní dělníci…
Tahle situace nastává opravdu výjimečně, například když tuhne beton. A stejné, je to v případě, když se čeká na nějaké povolení.

Hrozí v našem kraji uzavírka některého z mostů kvůli havarijnímu stavu?
Správa silnic má v programu na opravu 139 mostů, ani jednomu z nich však nehrozí okamžité uzavření, ve špatném stavu je jich 33. Tři mosty v Ostravě se najednou opravují proto, že by nám propadly vyčleněné finance.

Je možné, aby tak rozsáhlé opravy silniční sítě probíhaly koordinovaně?
Kraj dělá maximum pro to, aby dopravní stavby lidem otravovaly život co možná nejméně. Modernizace silnic vyžaduje mimořádná dopravní opatření a koordinaci jednotlivých staveb. Opravit je ale musíme, jejich technický stav je opravdu špatný, v minulosti se do nich neinvestovalo, nemůžeme to oddalovat. Vytvořit harmonogram prací, výluk a uzavírek, který by vyhovoval všem, je nadlidský úkol. Zvlášť když zákon zakazuje v zastavěných oblastech pracovat v noci, musí se dodržovat technologické přestávky a další pravidla a nařízení. Ale snažíme se tomu ideálu přiblížit.

Spolupracuje kraj také s představiteli obcí a měst, kterých se opravy dotýkají?
Snažíme se o maximální informovanost občanů, řidičů a návštěvníků, aby doprava v kraji byla co možná plynulá a bez kolizí. Využíváme k tomu sociální sítě, mobilní aplikace, dopravní zpravodajství a další komunikační prostředky. Například na Rádiu Dálnice běží specializovaná hlášení jen pro náš kraj, připravujeme i velkou informační kampaň.

V loňském roce jste začali se zavedením kontroly toho, jestli stavební firmy položí při opravách tolik asfaltu, kolik předem slíbí. Pokračujete v tom i letos?
V měření tloušťky speciálním laserovým snímačem, který na milimetry přesně zaměří silnici před pokládkou asfaltu a potom po dokončení nového povrchu, pokračujeme, děláme i zkušební vrty. Ošizený asfalt totiž dlouho nevydrží, vrstvy praskají, začínají se v nich tvořit výtluky a vozovka už se potom nedá zachránit. Možnost přesné kontroly asfaltu laserem se tak stala povinnou součástí nových smluv o opravách silnic.

Autor: Antonín Sacký

15.6.2018
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Strojní inženýři a projektanti 20 000 Kč Strojní inženýři projektanti, konstruktéři Konstrutér/ka. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 40000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: z:18.8.2016, a:20.9.2018, volné pracovní místo pro zaměstnaneckou kartu, , Požadavky:VŠ technického směru případně SŠ s odpovídající praxí, Znalost práce s 3D CAD modeláři (používáme SolidWorks), Samostatnost, pečlivost, kreativitu, Přehled ve strojírenských technologiích, Anglický nebo německý jazyk (senior),Schopnost managementu projektu (senior), , Flexibilní pracovní doba,Plat 20.000 - 30.000 Kč (junior) a 30.000 - 40.000 Kč (senior),13. a 14. mzdu, Příspěvek na stravování, Vzdělávací kurzy podle zájmu, Malý pohodový kolektiv. Pracoviště: Mos technik, Jižní, č.p. 724, 742 35 Odry. Informace: Jaroslav Meduna, +420 602 729 019. Administrativa - Administrativa Administrativní pracovník 22 000 Kč Reklamační referenti Servisní technici krbových kamen a krbových vložek. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 22000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: z: 20.9.2018, Min. SŠ odb. vzděl. s mat. (nejlépe v oboru mechanik, stroj.zám. nebo automechanik), znalost svař. výhodou, schopnost čtení výkresové dokum., znalost AJ nebo NJ výhodou, dobrá uživatelská znalost práce s PC, ŘP skup. B, ochota cestovat, časová flexibilita, pečlivost a důslednost, odolnost vůči stresu, komunikační schopnosti., Pracovní náplň: zaškolení na stř. montáže a osvojení si techniky konstrukčního zpracování krbových kamen a krbových vložek ve výrobě - cca 3 měsíce, příjem, vyhodnocení a vyřiz.zákaznických reklamací, provádění serv. činností a oprav KK a KV u zákazníků, komunikace a řešení problémů se zákazníky a obch. partnery v rámci péče o zákazníky, plnění úkolů v rámci servisní dílny (opravy, rekonstrukce, dílenské práce apod.), Pracovní poměr na dobu určitou - možnost prodloužení pracovního poměru na dobu určitou, příp. změna na dobu NEURČITOU., Výhody: 5 týdnů dovolené, stravenky v hodnotě 80,- Kč, meziroční odměny, možnost živ.pojištění, , Přihlášku, vč. strukturovaného životopisu, zašlete na pers. odd. do 30. 9. 2018., Kontakt: Mgr. Svatoslava Machačová, tel.: 517 075 813,od 7.00-13.30 hod. e-mail: machacova.svatoslava@romotop.cz nebo osobně na adrese firmy v pracovní dny v době od 7:00 do 13:30hodin. Pracoviště: Romotop spol. s r.o., Komenského, č.p. 325, 742 01 Suchdol nad Odrou. Informace: Svatoslava Macháčová, +420 517 075 813. Zemědělství, lesnictví a vodní hospodářství - Zemědělství, lesnictví a vodní hospodářství 12 200 Kč Pěstitelé zemědělských plodin. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 12200 kč. Volných pracovních míst: 11. Poznámka: z:23.9.2016, a:19.9.2018, místo vhodné i pro zaměstnaneckou kartu. Osobně,každou středu od 8:00 - 10:00., , Jedná se o sběr žampionů ve sběrných kójích. Jde o práci ve výškách. Nepravidelná pracovní doba dle harmonogramu výroby včetně sobot, nedělí a svátků. Práce je vhodná pro manuálně zručné pracovníky a je placena v úkolové mzdě.. Pracoviště: Jefin plus, spol. s r.o., 743 01 Bílovec 1. Informace: Jana Nováková, +420 731 483 813. Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič vysokozdvižných vozíků 20 500 Kč Obsluha vysokozdvižných a jiných vozíků a skladníci Obsluha VZV. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20500 kč, mzda max. 27000 kč. Volných pracovních míst: 4. Poznámka: z: 4.9.2018 Pracovní místo vhodné i pro zaměstnaneckou kartu., , Požadavky: Platný průkaz na VZV podmínkou, Praxe s řízením VZV, Praxe ve skladovém hospodářství výhodou, Manuální zručnost, časová flexibilita, spolehlivost, Ochota pracovat ve směnném provozu, Náplň práce: Obsluha VZV, Manipulace se zbožím, Zadávání dat do skladového programu, Práce se čtečkou, Nabízíme: náborový příspěvek až do výše 10.000,- Kč, příspěvek na životní pojištění po roce zaměstnání 1.500,- Kč, dotované stravování, 25 dní dovolené, zvýhodněné ceny dodávky elektřiny a zemního plynu, zvýhodněné podmínky mobilního operátora, bezplatné právní a finanční poradenství, odměna při významném pracovním výročí a životním jubileu., Kontakt: Bc. Tereza Birošíková, 556 768 687, 603 309 636, email: birosikova@ncline.cz. Pracoviště: Nc line a.s. - pracoviště suchdol nad odrou, Komenského, č.p. 233, 742 01 Suchdol nad Odrou. Informace: Tereza Birošíková, +420 603 309 636.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
53

Sněmovní komise k OKD vyslechla europoslance Evžena Tošenovského

Tento balíček s nebezpečnou drogou zajistili policisté.
20

Smrtící drogy na Ostravsku distribuoval i školák. Vzhledem k věku nebude stíhán

Vlakové neštěstí ve Studénce: soud v Ostravě zřejmě zrušil zprošťující verdikt

Tragédie ve Studénce ze srpna 2008 se pravděpodobně vrací k novému projednání.

Spor o kůrovce na Rejvízu: odmítají kácení i chemii

FOTOGALERIE/ Kůrovec už dorazil do rezervace Rejvíz, která patří mezi čtyři nejcennější lokality Chráněné krajinné oblasti (CHKO) Jeseníky. Bylo správné tam povolit kácení a použití pesticidů?

Nové centrum v Ostravě nabízí firmám koboty. Umí spolupracovat s člověkem

FOTOGALERIE/ Zatímco úkolem robota je nahradit pracovníka, takzvaný kolaborativní robot neboli kobot umí dělat s člověkem takzvaně ruku v ruce. Nové centrum s koboty bylo otevřeno v prostorách Moravskoslezského inovačního centra.  

Hokejisté Studénky jdou do boje! Obhájce je však stále bez stadionu

V minulé sezoně si i bez vlastního stadionu došli pro titul v Krajské lize, ale druholigové boje se jich v novém ročníku týkat nebudou. Hokejisté Studénky budou nadále součástí Krajské ligy, kterou opustily celky Orlové, která právě od Studénky dostala druholigovou licenci, a B týmu Poruby, který po roce ukončil svou činnost. Nováčkem je pak znovuzrozená Karviná.  

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT