Dobrovolní hasiči z Třemešné připravili k výročí 120 let jízdy prvního vlaku na Osoblažce originální podívanou. Zbrojili lokomotivu vodou pomocí historické stříkačky, kterou nepohání motor, ale silné paže šesti hasičů.

A originálních nápadů, jak oslavit 120. narozeniny Osoblažky, byla celá řada. Parní vlak přivezl do Třemešné fanoušky úzkokolejky z Ostravy, z Opavy i z Krnova. Táhla ho parní lokomotiva Rosnička, která dostala svou přezdívku podle zelené barvy nátěru.
V Třemešné se nově opravené železniční stavědlo změnilo v muzeum, které nabídlo unikátní exponáty. Například plakát ze září 1988, který zval na oslavu 90 let existence Osoblažky a na seminář o perspektivách úzkorozchodných tratí. Byly zde vystaveny i modely vlaků a různé nádražní tabulky.

Výstava připomenula také snahy o prodloužení Osoblažky do Polska na nádraží Racławice Śląskie. Kdyby se to povedlo, mohla být Osoblažka jedinou evropskou úzkokolejkou s mezistátní osobní dopravou.

Protože z Ostravska a Opavska dorazil do Třemešné rekordní počet návštěvníků a parní vlak má jen omezenou kapacitu, přišli organizátoři s originálním řešením. Nabídli cestujícím svezení historickými autobusy, které jely podél trati. Stavěly na všech nádražích, kde byly připravené atrakce, a navíc z nich byl ideální výhled na trať, po které jel vlak tažený parními lokomotivami Malý Štokr a Rešica. Ve Slezských Rudolticích na návsi před zámkem sice jednomu z historických autobusů upadlo zpětné zrcátko, ale jinak byli tito veteráni stejně spolehliví jak za mlada.

Kromě „zbrojení vodou“ má železničářská hantýrka i další zajímavé obraty. Fotografům, kteří číhají kolem trati na svůj záběr, se říká šotouši. Mají vytipované kolem trati místečka, odkud je v pozadí vidět Praděd a různé zajímavosti. V Třemešné na železničním přejezdu kolonu šotoušských aut zastavila porucha signalizace, která dávala výstražné znamení ještě deset minut po průjezdu parního vlaku.