Ke Staré řece je každopádně i dnes příjemná procházka, kterou můžete začít třeba u Obecního úřadu v Horních Bludovicích. Před mostem přes řeku zahnete vlevo a vydáte se podél toku Lučiny směrem ke Staré řece, což je dnes slepé rameno zakřivené okolo výspy, na které stojí krásná víkendová chata.

Meandry Lučiny v Havířově.
Tak úchvatné obrazy umí jen meandry v Havířově. Podívejte se, město žije jarem

Vydáte-li se dál, půjdete přes louku, zpět k rovnému toku Lučiny. Podél toku řeky směřujete ke splavu a vydáte-li se rovně, dojdete k hrázi Žermanické přehrady. Chcete-li si procházku zkrátit, zahněte vlevo kolem další části původního koryta Lučiny, kde stále rostou staré vrby.

Dojdete ke zpevněné cestě, která vás dovede kolem hostince U sv. Jána zpátky do centra obce. Okruh v běžném tempu zdoláte za zhruba 40 minut. A ty výhledy na Lysou a celý hřeben Beskyd stojí rozhodně za to.

Horní Bludovice. Rozlehlá obec nedaleko Havířova je vhodným místem pro bydlení. Má dvě centra.
V Horních Bludovicích se staví ve velkém. Jenže, spousty věcí tu pak lidem chybí

K TÉMATU

Stará řeka

Stará řeka je přírodní památka, která se nachází u jižního okraje obce Horní Bludovice na pravém břehu řeky Lučiny a nedaleko jejího toku. Stará řeka tvoří původně přirozeně meandrující tok řeky Lučiny, který je nyní odstavený od hlavního toku řeky. Oblast poskytuje útočiště několika druhům zvláště chráněných živočichů, především obojživelníkům.

Areál Lodičky v parku Boženy Němcové, 27. března 2021 v Karviné.
Otevřeno, když slunce praží, i když prší. Lodičky jsou v Karviné kult. Víme proč

V oblasti přírodní památky jsou zachovány pozůstatky měkkého luhu v porostu na břehu toku řeky. Dále od břehu se rozprostírá mokřad, kde kromě chráněných obojživelníků se daří také plazům.

Z obojživelníků se ve zdejší oblasti vyskytuje čolek obecný, horský a velký, ropucha obecná, skokan hnědý, krátkonohý a zelený, kuňka žlutobřichá. Z plazů je to užovka obojková a ještěrka obecná. Kromě těchto živočichů navštěvují zdejší lokalitu ledňáček říční a volavka popelavá. Jako přírodní památka byla tato lokalita vyhlášená v roce 2002 na rozloze 1,42 hektarů. (zdroj: wikipedie)