„Stalo se to před třetí hodinou ráno, kdy popadaly stromy na trať tak nešťastně, že ji zablokovaly a poničily trolejové vedení. Před šestou hodinou ráno se podařilo zprovoznit jednu kolej s tím, že zničená trolej je stále nad ní, takže využíváme lokomotivu na naftový pohon,“ uvedl včera dopoledne mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.

Podle něj to znamená, že když přijede elektrický vlak do Studénky nebo Jistebníku, železničáři před něj připojí dieselovou lokomotivu, která soupravu „protáhne“ poškozeným úsekem bez elektrického vedení. V další stanici vlak odpojí a elektrická souprava jede dál sama. To se týká i spojů SC Pendolino.

Mnoho spojů nabralo zpoždění, jako například noční vlaky z Krakova nebo z Košic. Některé z nich měly dokonce zpoždění přes dvě stě minut.

Poruchy se nevyhnuly ani poskytovateli elektrické energie. (zr)