Původní technické potíže s on-line výukou se částečně podařilo díky finanční injekci ministerstva školství vyřešit. Počet žáků s tímto problémem klesl z 250 tisíc na pětinu. Avšak do vzdělávání na dálku se stále vůbec nezapojilo kolem deseti tisíc žáků.
Podle České školní inspekce (ČŠI) se zavedením distanční výuky někde otáleli ještě na podzim. „Škol, které s ní začaly až v zimě 2020 nebo dokonce až od února 2021, jsme identifikovali zhruba dvě procenta,“ sdělil Deníku náměstek ČŠI Ondřej Andrys. V některých případech proto inspekce podá návrh na odvolání ředitele.
Na včerejší bilanční konferenci Univerzity Karlovy Rok s covid-19. A jak dál? zaznělo, že učitelé ani v netradičních podmínkách v látce příliš neškrtali. „Docházelo k tomu hlavně v pasážích, které sami nemají moc rádi, třeba matikáři jako první obětují základy technického kreslení,“ řekl šéf Asociace ředitelů ZŠ Michal Černý.
Zároveň připojil zajímavý poznatek, že v onlinové době se přirozenými lídry sboroven stali mladí kantoři, kteří mají moderní technologie v malíčku. A zazněl i apel ministra školství Roberta Plagy, že pokud některý ředitel brání inovativním přístupům, neměli by to kreativní učitelé vzdávat a zapojit do diskuse rodiče či zřizovatele.
Zajímavý pohled do kantorovy duše přinesl výzkum společnosti Člověk v tísni. Vyplynulo z něj, že pouze necelá pětina učitelů vnímá distanční výuku neproblematicky, desetina shledává výrazné obtíže u více než 30 procent žáků.
Pomocnou ruku hledali především u svých kolegů a vedení školy. Téměř polovina uvedla, že nedůvěřuje informacím vlády k epidemii, Babišův kabinet kladně hodnotilo jen 29 procent respondentů.