VYBRAT REGION
Zavřít mapu

První žluté expresy spojí Ostravsko s Prahou už v září

Havířov – Nově zaváděné vlakové spoje na trase mezi Prahou a Ostravskem začnou jezdit už v září. Konečná stanice bude v Havířově, později některé spoje budou zajíždět až do slovenské Žiliny.

2.8.2011 8
SDÍLEJ:

Vlaky RegioJet nasazené na trase mezi Ostravskem a Prahou budou komfortní a klimatizované. Ilustrační foto.Foto: Libor Běčák

V průběhu září vyjedou první páry vlaků, v následujících týdnech pak zbývající. Do konce roku má mezi Ostravskem a Prahou pendlovat devět párů.

Více informací o železniční dopravě v regionu čtete v Souvisejících článcích

Přípravy na zahájení provozu nových vlaků, které mají znamenat revoluci na strategické trase Praha - Ostrava, v těchto dnech vrcholí. Jak už Deník informoval, společnost Student Agency nevede své spoje ve směru na Slovensko z Ostravy přes Bohumín a Karvinou, ale přes Havířov. Expresy se tím vyhnou poddolovanému úseku v Karviné-Loukách, kde je výrazně snížena rychlost. Vlaky budou stavět ve stanicích Ostrava - Svinov, Ostrava hl. n., Ostrava Stodolní a Havířov.

V Havířově, odkud budou žluté expresy vyjíždět a na zpáteční cestě končit, se připravuje rozsáhlá stavba dopravního terminálu. Obsahuje rekonstrukci celého vlakového nádraží, stavbu odbavovací haly, parkoviště, spojovací lávky k městské části Šumbark. Součástí bude terminálu bude také stanoviště autobusů, taxislužby. Více o terminálu čtěte v Souvisejících článcích

„Vlaky IC RegioJet vyjedou v rámci startovací fáze na trasu Havířov - Praha v měsíci září 2011. Všechny vlaky budou mít zatím konečnou stanici v Havířově, kde bude i provozní zázemí pro personál a také naše prodejní místo přímo na nádraží. Havířov se tak stane z pohledu RegioJet velmi významnou stanicí,“ sdělil Deníku mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.

Dopravce má k dispozici devět modernizovaných elektrických lokomotiv. Vlaky budou tvořeny z moderních klimatizovaných vagonů a dopravce nabídne cestujícím i další služby.

„V první startovací fázi vyjedou v září čtyři páry vlaků, tedy čtyři ve směru Havířov – Praha a čtyři na zpáteční trase. Další spoje budou přidány na podzim a následně od prosince to bude devět párů spojů, z nichž některé budou zajíždět až do Žiliny,“ informoval Ondrůj s tím, že prodejní místa bude RegioJet mít mimo jiné na Hlavním nádraží v Ostravě, ve stanici Ostrava-Svinov a v Havířově.

Dopravce nedávno pořádal konkurz na pozice palubního personálu. „Veškerý palubní personál již má podepsány pracovní smlouvy. Řada jeho členů je z Havířovska. Personál budeme detailně představovat,“ doplnil mluvčí Ondrůj.

Palubní personál pro dálkové vlaky vybíral dopravce ve spolupráci s Ekonomickou fakultou VŠB-TU Ostrava. Na pozice stevardek a stevardů plánoval vybrat až 60 mladých lidí. „Zájem ze strany uchazečů byl značný. Na kampaň reagovalo více než 500 zájemců. Výběru byl osobně přítomen i majitel Student Agency a RegioJet Radim Jančura.

„Pro nás je palubní personál součástí našeho aktivního vztahu se zákazníkem a podobně jako prestižní letecké společnosti si uvědomujeme jak klíčovou roli stevardky a stevardi ve vztahu k zákazníkovi hrají. Proto hledáme lidi, kteří budou připraveni tyto naše firemní hodnoty sdílet a dále rozvíjet a budou chtít být elegantní tváří našich služeb v oblasti železniční dopravy,“ informoval Jančura.

Uchazeči o práci v dálkových vlacích měli za úkol přesvědčit nejen svým vzděláním, ale také jazykovými znalostmi, příjemným vystupováním, přizpůsobení nepřetržitému provozu, organizačními schopnostmi a odolnosti vůči stresu.

Zda si firma vybrala skutečně dobře, budou moci první cestující posoudit už v září. Stejně tak se cestující veřejnost seznámí se slibovaným komfortem. Podrobnosti o vybavení vagonů budou upřesňovány v průběhu srpna. Dá se očekávat, že Student Agency tradičně nabídne cestování s vysokým pohodlím, včetně internetového připojení.

Trasu Ostrava - Praha čeká tvrdý konkurenční boj
Monopolním železničním dopravcem mezi hlavním městem a Ostravou a okolím jsou České dráhy. Ty na provoz dosud dostávají státní dotaci a čerpat ji budou až do konce letošního roku. Od letošního podzimu však bude ČD konkurovat soukromý dopravce Student Agency a možná už v roce 2012 i další dopravce s vlaky LeoExpress.
Ceny příliš dolů nepůjdou, zvýší se komfort cestování a četnost spojů
Ani konkurence nebude mít vliv na snížení ceny jízdného. Cestující však ocení mnohem větší pohodlí a počet spojů. Například z Havířova mohou využívat jediný přímý spoj do Prahy, a to Hutník, jehož vagony už hodně pamatují. Jízdenka do Prahy v tomto spoji IC stojí 459 korun.

Konkurence se soustředí především na styl cestování

České dráhy nyní mezi Prahou a Ostravou sázejí na rychlá pendolina. V modernizovaném koridoru s nimi mohou cestovat maximálně 160 km/hod. ČD však chtějí na novou konkurenci reagovat stažením pendolin z této trasy a přesunout je mezi Prahu a Brno. Italská pendolina hodlají nahradit vlaky Siemens Viaggio zvanými Railjet koupenými od rakouských státních drah. Jedná se o soupravy tažené lokomotivami. ČD plánovaly jako tažné stroje využít moderní lokomotivy Škoda řady 380, o níž se teď vede spor. O soupravě Railjet čtěte v článku: Veletrh Czech Raildays připravil řadu lákadel

RegioJet bude své žluté expresy provozovat jako klasické vlaky složené z repasovaných lokomotiv řady 163 a několika vagonů. Zprvu mají být nasazeny starší repasované vagony koupené od rakouských drah. Ty jsou v současné době upravovány podle představ dopravce a lakovány na žluto. Jedná se o klimatizované vozy s kupé po šesti sedadlech, elektrickou výbavou pro provoz drobné elektroniky, bezdrátovým internetem a moderním systémem toalet. Už v době svého provozu byly konstruovány na rychlost přesahující možnosti českých kolejí.

LeoExpress zatím o svých plánech příliš podrobností nesdělil. Ze zveřejněných informací však vyplývá, že místo klasicky řazených vlaků upřednostňuje soupravy s dvěma řídícími vozy, tedy v koncepci jako pendolino. O projektu Deník informoval v článku: OBRAZEM: Nový expres do Ostravy. Víme, jak vypadá

Čtěte také:
Žluté expresy budou jezdit přes Havířov
OBRAZEM: Žluté expresy už mají své lokomotivy
Železničáři rovnají koleje a nasazují nové vlaky


Autor: Libor Běčák

2.8.2011 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sledování výsledků parlamentních voleb ve štábu ANO, 21. října v Praze. Ivo Vondrák
83

ANO dosáhlo výsledku, na který u nás bývala zvyklá ČSSD

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš po jasném vítězství ve volbách.
AKTUALIZOVÁNO
66

VOLBY 2017 V KRAJI: Oranžovou v Moravskoslezském kraji vystřídala modrá

Skopalová přivezla ze Znojma zlato

První příležitost, jak si otestovat svou výkonnost na začátku nové sezony, měli při nedávné Velké ceně Znojma členové Plaveckého klubu Nový Jičín, kteří se v přípravě musejí potýkat s problémy vinou uzavření novojičínského bazénu.  

Závišické judo znovu ukázalo kvalitu

Česká judistická špička se před časem sešla na mezinárodním turnaji Českého poháru - Brno Cup Open 2017. Úspěšný oddíl ze Závišic reprezentovali zkušení borci Adam Kahánek a Radek Rýpar. Nadějnému dorostenci Filipu Hanzelkovi pak vystavila stopku chřipka.

V Bílovci se bude stavět křížová cesta

Křížová cesta povede z Bílovce směrem na Bílov a hotová má být na jaře příštího roku.

Obec Mořkov chce zvelebit centrum

Odkup pozemku od Jednoty Hodonín schválili zastupitelé Mořkova.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení