Ve Frenštátě pod Radhoštěm se konal dvanáctý Sraz majitelů anglických automobilů a bylo se na co dívat. Například modrým tuningovaným vozidlem mini cooper s s kompresorem, vyrobeným v roce 2004, přijel Libor Divín z Kunčic pod Ondřejníkem. Jak prozradil, auto má 210 koní. „Je to docela žihadlo. Splnil jsem si tím svůj sen. Původně jsem chtěl motorku, tu mi doma zakázali, tak jsem si koupil toto. Jezdím s tím ale jen o víkendech a na dovolené,“ uvedl účastník loňského srazu, i srazu v roce 2005. „Chtěl jsem nějaké sportovní auto za rozumnou cenu a toto auto za slušné peníze skýtá řadu zážitků. A má to nějakou svou tradici, která určitě bude nějak pokračovat,“ poznamenal Divín.

Zelený mini cooper z roku 1994 vyrobený v limitované sérii, která připomněla 35 let od zahájení výroby těchto oblíbených vozidel, představil Břetislav Krhut z Rožnova pod Radhoštěm. „Je to celé v originálu,“ podotkl majitel. „Velmi se mi to líbí. Je to jakýsi symbol automobilové výroby v Anglii a musím říci, že je to naprosto spolehlivý vůz. A je to klasika. Klasika s Mistrem Beanem,“ pousmál se muž, jenž na sraz ve Frenštátě pod Radhoštěm přijel podruhé, ale jezdívá i na jiné srazy. „Například v Plzni, tam bývá asi největší,“ dodal.

Sraz zorganizovali Austin club cz a Maravian mini´s club. „Zpočátku se organizovaly takové komorní srazy na více místech republiky, posléze se pár srazů přesunulo do kempu v Rožnově pod Radhoštěm, kde jich bylo asi pět nebo šest,“ připomněl historii setkání Martin Ptáčník z Maravian mini´s club. Z různých důvodů se před čtyřmi lety přesunuli do frenštátského kempu, který jim plně vyhovuje.

Martin Ptáčník je z Frýdku-Místku a vlastní vozidlo mini cooper. „Zvažovali jsme koupi auta a chtěli jsme nějakou stylovku. Zvažovali jsme mezi pětistovkou fiatem, volkswagenem broukem i tímto. Prostě nad maličkým vozítkem, které vyvolá i úsměv na tváři,“ vyznal se Ptáčník, jenž rovněž potvrdil spolehlivost anglických vozidel.