Jeden z exponátů Technického muzea Tatra Kopřivnice, konkrétně vozidlo Tatra 607, vyhrála anketu a získala titul „Dědeček automobil 2010“. Vůz vyrobený v padesátých letech ve světoznámé kopřivnické automobilce Tatra se stal absolutním vítězem kategorie sportovní závodní historické vozy.

Automobily Tatra 607 byly ostatně pro závodění na okruzích zkonstruovány. „Tyto vozy byly v padesátých letech, podle tehdejších pravidel, připravovány pro kategorii Formule 1,“ uvedl kurátor kopřivnického Technického muzea Radim Zátopek. Přestože šlo podle Zátopka o automobily kvalitní, na světové okruhy se nedostaly: „V padesátých letech totiž nebyla šance s těmito vozy vyjet do zahraničí.“ Tatrovky tak sice sklízely velké úspěchy, ale pouze na poli domácím.

Vozy s označením 607 ve své době patřily k velmi rychlým vozům. Lámaly proto nejrůznější rekordy. „V roce 1953 dosáhl například monopost řízený Adolfem Veřmiřovským na Barrandově rychlosti 197,7 km/hod. Tamní prostředí však nebylo pro překonávání rychlostního maxima příliš vhodné, a tak se rekordní jízda opakovala na silnici Valašské Meziříčí – Hranice. Tatrovce tentokrát naměřili ve dvou jízdách průměrnou rychlost 207,972 km/h,“ uvedl jako příklad Zátopek. Přestože následně byla připravena další jízda, která měla dokázat, že Tatra 607 je schopna překonat i hranici 220 km/h, okolnosti nakonec plány na překonání rychlostního rekordu zhatily. „Kvůli špatnému počasí se jízda vozu s aerodynamickým krytem prostoru řidiče, který měl odpor vzduchu snížit tak, aby padla hranice 220 km/h, neuskutečnila,“ řekl Zátopek.

Přes nejrůznější komplikace Tatrovky neměly ve své době na českých okruzích konkurenci. „Například v roce 1957 si v závodě ve Vítkovicích tři monoposty rozdělily tři první místa a podobně skončil i v roce 1958 slavný závod Ecce Homo,“ vyzdvihnul vozy Zátopek a dodal: „Naneštěstí padesátá léta nebyla politicky nejpřívětivějším obdobím, a tak se Tatrovky nemohly utkat, alespoň nepřímo, s oficiálními vozy formule 1, přestože by podle mého v tvrdé konkurenci jistě obstály.“