Akreditaci považuje ředitel Gymnázia Mikuláše Koperníka v Bílovci Vít Schindler za prestižní záležitost. „Školu posouvá o kus dopředu a je zároveň signálem pro stávající i budoucí studenty, kteří by se na naší škole chtěli více zaměřit právě na matematiku a fyziku," uvedl Vít Schindler, který si cení toho, že škola tak rozšířila dosavadní statut fakultní školy Univerzity Palackého v Olomouci a Ostravské univerzity v Ostravě.

„Cenná je pro nás zejména dlouhodobá spolupráce s Univerzitou Palackého v Olomouci, která má kromě jiného podobu kvalitních matematických seminářů," zdůraznil Vít Schindler, jenž doufá, že prospěšné pro školu bude i spojení s Matematicko- -fyzikální fakultou Univerzity Karlovy.

Dokonce už se rýsuje určitá spolupráce. „V nejbližší době umožníme jedné z talentovaných studentek gymnázia zapojit se do konkrétního fyzikálního projektu. Zajistíme jí exkurzi na odborná fyzikální pracoviště, aby získala představu o možnostech spolupráce a vybrala si téma, které by ji lákalo," sdělila v tiskové zprávě gymnázia Dana Mandíková z katedry didaktiky fyziky Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy.

Cílem projektu fakultních škol je navázání užší spolupráce fakulty s vybranými středními a základními školami, podpora kvalitní výuky matematiky, fyziky a informatiky a pomoc při práci se zájemci o tyto obory.

„Fakulta školám nabízí například odborné konzultace pro učitele i žáky, exkurze, besedy, přednášky, semináře a stáže, zapojení do společných projektů, pomoc při realizaci středoškolské odborné činnosti, využití vybavení interaktivní fyzikální laboratoře pro studentské projekty. Fakultní školy jsou pravidelně a přednostně informovány o akcích pořádaných fakultou, například o kurzech celoživotního vzdělávání učitelů, akcích pro žáky středních a základních škol, o fakultních grantech týkajících se oblastí společného zájmu," doplnila Dana Mandíková.

Spolupráce středních a vysokých škol přináší oboustranný užitek. „Rádi vyjdeme vstříc i rozmanitým námětům na spolupráci ze strany fakultních škol. Naopak od nich očekáváme, že umožní ověřování nových vyučovacích metod a forem práce v rámci výzkumné činnosti vysokoškolských odborníků i studentů nebo realizaci pedagogických praxí budoucích učitelů matematiky, fyziky, informatiky a deskriptivní geometrie. Počítáme také s podporou při vyhledávání talentovaných žáků ve zmíněných oborech a se spoluprací na jejich dalším osobnostním i odborném rozvoji. Studenti Gymnázia Mikuláše Koperníka v Bílovci, kteří mají hlubší zájmem o naše obory, se aktivně projevují už nyní," doplnila Dana Mandíková s tím, že mnozí studenti jsou již během středoškolského studia tak dobře připraveni, aby studium na Matematicko-fyzikální fakultě UK zvládli bez problémů.