„Když pominu právě ONO, tak nejlevnější nafta v okrese Nový Jičín, ne-li celém Moravskoslezském kraji, je tady u nás,“ tvrdil šofér tankující u kopřivnického autobusového nádraží do svého fordu diesel po 32,90 korunách za litr. Benzin pětadevadesátku tato samoobslužná čerpací stanice, kde berou karty i hotovost, měla za 34,90 korun.
ONO každopádně stále drží neporazitelnost s cenou 31,90 za Diesel a 33,90 za Natural 95. Aditivovaná nafta tu první zářijový týden stála 32,50 a benzin osmadevadesátka 35,90.
Z analýzy ekonoma Lukáše Kovandy vyplývá, že pohonné hmoty v Česku patřily od druhé poloviny srpna k nejlevnějších v Evropské unii. Naftu tankovali řidiči levněji než v Česku jen na Maltě, v Bulharsku, v Litvě a v Lucembursku.
Benzín byl levnější ve stejných zemích a kromě nich pak ještě na Kypru, v Rumunsku a Polsku. „Například při cestě do Chorvatska se tak našim řidičům vyplatilo nabrat plnou nádrž ještě doma, protože na levnější pohonné hmoty by neměli natrefit ani v Rakousku, ve Slovinsku, ani v samotném Chorvatsku,“ poznamenal ekonom.
Pokles cen paliva v Česku podle něj atakoval rekord: „Benzin zrychloval svůj cenový pokles, když zlevnil nejníže za více než půl roku, totiž od první poloviny letošního února. Nafta rovněž, a to ještě více, jelikož v uplynulých sedmi dnech klesla cena nejníže od začátku loňského srpna, kdy byla zvýšena spotřební daň z ní, respektive vrácena na původní úroveň.“
Kovanda předpokládá, že by oba druhy paliva mohly být ještě o něco lacinější – o dvacetník na benzinu a třicetník na naftě.