Kompromis se však v současnosti nenašel, vyhovět mohou České dráhy až při přípravě nového jízdního řádu.

Některý vlak odjede ze stanice o několik minut dřív, než dorazí druhý z jiného směru. To je problém, který řeší cestující ve Veřovicích a okolí.

Sami, ale také prostřednictvím svých starostů, vznesli na České dráhy (ČD) žádost, zda by se vlaky nedaly nějakým způsobem časově posunout. „Některým šlo například o to, proč některý ze zrychlených vlaků ve Veřovicích nestaví nebo že musejí na přípoje čekat třeba i víc, jak hodinu,“ poukázal starosta Veřovic Břetislav Piterák. Řešení se však najít nepodařilo. „Naše připomínky v nyní nebyly respektovány, ale České dráhy nám doporučily, abychom to dál prověřili,“ podotkl Piterák s tím, že nová jednání budou následovat.

Jak uvedl Miroslav Klich, zástupce ředitele odboru osobní přepravy ČD, regionální dopravu objednává příslušný krajský úřad, a ten také nad rámec zákona pořádá každý rok projednání časových poloh vlaků se starosty měst a obcí v regionu. „Při nich města Kopřivnice a Štramberk prosadila své požadavky na zabezpečení přípojů nejen ve Studénce, ale i ve Veřovicích. Ze Studénky většinou jedou vlaky ihned po přípojích od Ostravy nebo Přerova a do Veřovic pak přijíždí bez místních přípojným návazností,“ nastínil Klich.

Krajský úřad požadavky obou měst odsouhlasil a od prosince byly zavedeny. „Proto byly některé vlaky ze Studénky ukončeny ve Štramberku. Z Kopřivnice pak vyjíždějí vlaky v nových časech přímo k přípojům ve Veřovicích,“ dodal Klich. Podle něj je třeba brát v úvahu požadavky tří skupin: „Ti, za které hovoří zastupitelé Kopřivnice a Štramberku, pak hlavně víkendoví cestující od Studénky, kteří nejsou spokojeni s čekáním na přestup do Veřovic a chtějí upřednostnit pouze své zájmy na přímou jízdu vlaků. A ta třetí skupina jsou přímo občané z Veřovic. Nezajímají je většinou přípoje ve Veřovicích, nezajímají je přípoje ve Studénce, důležitý je pro ně dojezd do obce a odjezd z obce podle jejich požadavků,“ poukázal s tím, že se starostou obce požadavky projednali. „Není možné hotový jízdní řád, jako tomu bylo při dodání požadavků obce, zcela vyměnit. O podstatných změnách lze jednat až při přípravě jízdního řádu na další sezónu. Nutno mít na zřeteli, že přijetí výhody pro jednu výše popsanou skupinu přinese většinou zhoršení pro ostatní dvě skupiny. Sestava jízdního řádu je proto složitá činnost, která musí z množství vstupů a výstupů vybrat kompromisní variantu, která bude vyhovovat maximu cestujících,“ uvedl Klich a dodal, že se občanům Veřovic omluvili a doporučili jim, aby se jejich zástupci řádně připravili na jednání s krajským úřadem a okolními městy o novém jízdním řádu. „Chtěl bych ujistit, že my jako dopravce se budeme snažit maximálně požadavky naplnit,“ uzavřel.