Příbuzný Gabriely Krhutové jezdívá podle jejich slov jednou za rok z Bratislavy. Jenže oproti loňsku vypadají stanoviště na autobusovém nádraží jinak. „Plno údajů je přelepeno a mi nebylo jasné, kde ten autobus vlastně stojí, tak jsem se šla zeptat na informace. Ptala jsem se té paní za okýnkem na autobus, který má přijet kolem desáté z Bratislavy. Odpověděla jen: Nemá tady vstup,“ líčila svou anabázi Krhutová. Když se ženy za okýnkem zeptala, kdo nemá vstup, dozvěděla se, že ten autobus. Když se zeptala, kde zastavuje, nedozvěděla se nic.

„Mám pocit, že jsem ten autobus zahlédla, když už vyjížděl na Ostravu. Ale kde zastavil, netuším. Běhali jsme teď tři čtvrtě hodiny po nádražích a hledali toho našeho příbuzného, ale nenašli jsme ho. Nevím, jestli třeba nepokračoval do té Ostravy,“ dodala Krhutová a neodpustila si několik peprných slov na adresu informační služby na autobusovém nádraží. „To přece není možné. Zeptáte se, kdo nám řekne tu informaci, kde zastavuje, a ona řekne: nikdo. Chápete to? Dnes v jednadvacátém století?“ tázala se Krhutová.

Rozhořčená žena měla pravdu. Na dotaz Deníku kde lze najít stanoviště, u kterého zastavuje autobus na lince Bratislava – Ostrava s pravidelným příjezdem do Nového Jičína v 10.04, žena na informacích pouze sdělila, že autobus tam má zákaz vjezdu, protože jeho provozovatel neplnil podmínky. Obdobně to dopadlo s dotazem, kde a jak se to dozvědí cestující. „My ho tady napsaný nemáme,“ ozvalo se zpoza okýnka a nepomohl ani argument, že na výpisu z internetové databáze IDOS je u autobusu uvedeno pro Nový Jičín stanoviště číslo 1, autobusové nádraží. „My s nimi nemáme nic společného,“ odvětila žena a opakovala stále dokola, že autobus tam má zákaz vjezdu a oni jej na seznamu nemají.

Podle zástupců společnosti Veolia transport, která momentálně zajišťuje většinu dopravy na Novojičínsku, a tím pádem i nejvíce využívá autobusové nádraží v Novém Jičíně, jediným, kdo může dát rozumnou odpověď na situaci s bratislavským spojem, je odpovědný zástupce ČSAD Ostrava. Jak Deník zjistil, kompetentním je Milan Satke, ten ale byl na dovolené a mobilní telefon měl vypnutý. Jeho zástupce David Vaněk se omluvil, že o těchto záležitostech nic neví. „Já jej zastupuji hlavně v technických věcech tady v Ostravě,“ vysvětlil.