Největší problémy motoristy trápí u obce Libhošť, kde Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) staví nový most a vede pod ním provizorní obslužná komunikace. Jak Deník zjistil, situace se zde jen tak brzy nezlepší.

Kamenem úrazu se v tomto místě, u křižovatky na Rybí a do Nového Jičína, stalo staré přemostění, jehož konstrukce nemile překvapila projektanty. Celá konstrukce musela jít k zemi současně a ŘSD nemohlo využít stejný model oprav, jako ve zbývající části opravované frekventované silnice.

JAKÝ JE POSTUP?

„V současné době je ponechán provoz na stávající silnici I/48. Doprava je vedena v jednom jízdním pruhu pro každý směr. Po provedení rozšíření a středního dělicího pruhu se doprava převede na tuto novou polovinu v předpokládaném termínu v srpnu 2019 a dobuduje se polovina druhá,“ popsala aktuální situaci Nina Ledvinová, mluvčí ŘSD. Stejný postup je také u mostních objektů.

Kromě toho u Libhoště, kde se v dopravních špičkách, před nájezdem na provizorní „esíčko“, tvoří od Nového Jičína každodenně dlouhé kolony. „Mosty se také budují po polovinách a budou zprovozněny společně s příslušnou polovinou silnice. Výjimku tvoří právě předmětný most v Libhošti, kde očekáváme zprovoznění jeho poloviny v průběhu roku 2020 a druhé poloviny společně s druhou polovinou silnice, tedy v prosinci 2020,“ uvedla dále mluvčí ŘSD.

S provizorní řešením, nevyhovující zejména těžké tranzitní dopravě, tak musejí řidiči počítat minimálně po celý rok 2019 a část roku 2020. ŘSD počítá s tím, že zde v zimě nasadí více techniky nad rámec standardní zimní údržby, neboť chce předejít dopravnímu kolapsu, který by mohl nastat, když bude sněžit a mrznout.

Jak jsme informovali již dříve, Krajský úřad Moravskoslezského kraje připravuje společně s vlastníkem komunikace ŘSD a Policií ČR řešení komplikované situace zákazem kamionů a těžká tranzitní dopravy na I/48 mezi Novým Jičínem a Příborem a jejím odklonem na dálnici D1.