Je počet stávajících mateřských škol ve městě dostačující? Plánuje město rozšířit jejich kapacitu?
Celková kapacita všech tří školek ve Frenštátě je asi 278 míst a je plně vytížena. V současné době si město uvědomuje potřebu a poptávku dalších míst ve školkách. A proto se mateřská škola ve Školské čtvrti rozšíří, a vzniknou další dvě třídy o kapacitě asi 48 míst. Město na to bude žádat dotace z Regionálního operačního programu Moravskoslezského kraje. Výše dotace by byla asi 20 milionů a pokrývala by asi přes 90 procent výše uvedených nákladů. Doufáme, že to maminky uvítají a že se nám to opravdu podaří v rámci dotace realizovat.
Přibudou ve městě parkoviště?
Kapacita parkovacích míst v jednotlivých sídlištích, ať už je to Podkopčí, Podříčí, Beskydská, Školská čtvrť je zcela naplněna, je tam skutečně problém zaparkovat. Město má připravené plány a uvažuje o tom, že by se rozšířily parkovací plochy, i na úkor veřejného prostranství a zeleně. Druhá oblast, co se týká parkovacích míst, ve větších parkovacích zónách by mohla být u Alberta, v sídlišti Beskydské a taktéž u kina. Důležitý je také soukromý sektor, který může vybudovat parkovací domy. Ale to je záležitost soukromých investorů. Ta poptávka tady určitě je.
Hodlá se město zabývat dopravou, která je v některých úsecích komplikovaná? Například Horní ulice, v úseku od Střelniční po Phobos?
Páteřní komunikace, které protínají město Frenštát, nejsou v majetku města, jsou v majetku Moravskoslezského kraje, lépe řečeno ředitelství silnic a dálnic. A to se týká třeba Horní ulice, Záhuní ulice, Rožnovské ulice. Nicméně město požádalo majitele této komunikace, aby tam byl zákaz stání, a tím pádem, aby bylo alespoň dostatek prostoru pro to, aby tam mohli procházet chodci i projíždět auta.
Hodlá se město do budoucna zabývat situací v okrajových částech, například Horečky a jiné, kde si někteří lidé stěžují, že na ně město moc nemyslí?
Podívejme se na skutečné data týkající se roku 2007. Třeba konkrétně místní komunikace Střelniční, Kopaná, tam byly náklady asi 2,5 milionu korun. Udělala se první etapa vodovodního řádu na ulici Bezručově, která stála asi 7,5 milionu korun. Taktéž se zrealizoval most Papratná asi za 500 tisíc korun. To jsou všechno náklady, které byly učiněny v roce 2007.
V roce 2008, co se týká okrajových částí, se dále bude pokračovat v dokončení druhé etapy vodovodního řádu na ulici Bezručově. Tam ty náklady jsou přes 7 milionů korun. A též bude nově vybudován vodovodní řád v lokalitě Šenk k rodinným domkům, o nákladech asi kolem 7 milionů korun. Dále bude zhotovena místní komunikace v lokalitě Buzkovice, o nákladech asi kolem 500 tisíc korun, a bude opraven most v lokalitě Papratná asi za 500 tisíc korun. Čili ty náklady stoupnou asi o 60 procent, co se týká investic, v okolních lokalitách města Frenštátu.