Po kruhové křižovatce, která by měla řešit křížení silnic I/57 ve směru na Opavu a I/58 na Ostravu, volá vedení Fulneku již dobrých pět let. Nepomohla ani tragická nehoda z počátku loňského roku, při níž zemřela matka dvou dětí. Vozidlu, ve kterém jela jako spolujezdkyně, nedal přednost řidič nákladního automobilu. Problém křižovatky je ten, že řidič, který jede například od Bruntálu, jede desítky kilometrů po hlavní silnici. Až ve Fulneku jej čeká značka Stůj, dej přednost v jízdě.

Obdobná situace je ve směru od Nového Jičína, přes který může přijíždět řidič až od Valašského Meziříčí. Řidiči změnu přednosti v jízdě často nepostřehnou. „Odborníci tvrdí, že se tam projevuje syndrom z dlouhé jízdy po hlavní silnici,“ uvedl již kdysi starosta Fulneku Josef Dubec.

Město letos udělalo řadu úprav kvůli bezpečnosti provozu. Některé u nákupního střediska, další při vjezdu do Fulneku, kdy z obou stran nechalo nainstalovat na vlastní náklady orientační měřiče rychlostí. „Ten provoz ve městě se zvyšuje i v návaznosti na stavbu dálnice. Určitě ty měřiče pomohly. Sám to cítím, když přijíždím z Děrného do Fulneku a chystám se odbočit do centra. Auta jedou pomaleji, ale je jich určitě i více,“ uvedl Dubec.

Právě na křižovatce, kterou označili za ne příliš bezpečnou také policisté, Dubec odbočuje do centra. Za poslední zhruba dva týdny tam policisté zaznamenali tři dopravní nehody. Tu poslední v úterý 23. října. Jeden člověk se při ní zranil. „Je to pro bezpečnost dopravního provozu na území města opravdu největší problém, který ale Ředitelství silnic a dálnic nechce řešit,“ poznamenal Dubec. Silničáři totiž nějaké úpravy, jako zvýraznění značek a značení na silnici, provedli, ale ty se jeví jako nedostačující. Podle zástupců města by rondel hrozící nebezpečí odstranil. „Nechceme se vzdát a snažíme se to dále řešit. Oslovíme ministra dopravy. Snad teď, když se hovoří více o bezpečnosti, na to uslyší,“ uzavřel Dubec.