Projekt GymplRoku.cz vymyslela Česká studentská unie. Důvodem, jak uvádějí organizátoři projektu na stránkách www.gymplroku.cz, bylo, že v ČR neexistuje žebříček, který by srovnával gymnázia podle kritéria pohledu studenta. „Pohled studenta na svoji školu je podle nás zásadní a vypovídá o kvalitě daného gymnázia," uvádějí organizátoři.

Hlasování začalo 6. listopadu loňského roku a skončilo 14. ledna v 11.11 hodin. Každý účastník měl možnost udělit pět hlasů. Za kladný hlas byl jeden hlas, za záporný půl bodu. Konečný výsledek určil rozdíl mezi hodnotami kladných a záporných hlasů. Ten činil u bíloveckého gymnázia 1167 bodů, přičemž záporných hlasů bylo jen 28.

Gymnázium Mikoláše Koperníka (GMK) v Bílovci tak skončilo na druhém místě z 357 gymnázií v České republice, před ním bylo pouze zařízení s názvem Svobodná chebská škola, Základní škola a gymnázium Cheb. Nutno podotknout, že v případě bíloveckého gymnázia hlasovalo celkem 267 účastníků a z porovnání výsledků je patrné, že čím více bylo účastníků, tím lepší bylo hodnocení.

Čím méně, tím hůře

GMK v Bílovci skončilo nejlépe v Moravskoslezském kraji, kde bylo hodnoceno 45 gymnázií. Na sedmém místě v kraji a jako 31. v republice se umístilo Gymnázium Příbor s 385 body, když hlasování se zúčastnilo 103 současných či bývalých studentů. Novojičínské gymnázium obsadilo v kraji 22. příčku, v celkovém hodnocení skončilo 165. Hlasovalo osm lidí, což přineslo 34 bodů. Frenštátské gymnázium skončilo v kraji poslední a v rámci republiky obsadilo předposlední, 356. místo. Zřejmě proto, že jediný hlasující se vyjádřil záporně. „Dali jsme oznámení na web naší školy a naši studenti asi cítili potřebu se zapojit," uvedl profesor Radim Bejlovec, jenž měl zapojení školy do projektu na starost. Radost neskrýval ani ředitel bíloveckého gymnázia Pavel Mrva. „Myslím si, že to svědčí o tom, že se u nás žáci cítí dobře," řekl Pavel Mrva.

Naopak žádnou velkou váhu výsledkům nepřikládala ředitelka frenštátského gymnázia Milena Vaverková. „Přišlo nám to mailem, ale mi to připadalo, že to nemá žádnou váhu. Tak jsme to ani nerozesílali. Zdálo se mi, že by se to dalo snadno zmanipulovat," vysvětlila důvody Milena Vaverková s tím, že podle ní jsou rozhodující výsledky studentů a zájem o studium na konkrétní škole.